Første klokke: Sinn 104?

Medlem
14. jan. 2017
Sted
Tromsø
Hei!
Ny her på tidssonen så dette blir min første post. Som tittelen kanskje avslører så er jeg på jakt etter min første "skikkelige" klokke. Har pr. i dag noen klokker, med det jeg vil anse som en veldig fin Seiko i (den veldig lille) samlingen min. Er nå på jakt etter min første automatiske klokke, og har med det begynt sparingen. Planen var originalt en Speedmaster av noe slag eller en Tudor Heritage Black Bay svart som er den mer aktuelle for meg i skrivende stund, dette mye grunnet prisen. Det vil imidlertid kreve noen måneder til med sparing. Dette fører meg til spørsmålet jeg ønsker å stille dere her på tidssonen: Har kommet over en Sinn 104 som selges for 10 500,- og ble fristet av denne. Lurer på hva dere tenker om å slå til der som en "venteklokke" frem til jeg får spart opp til enten Tudor BB eller en Speedmaster også selge Sinn klokka når en av disse kan bli aktuell?
På forhånd tusen takk for svar!
(Hvis posten befinner seg under feil emne må admin gjerne flytte den)

Sinn er tøffe klokker.
10.500,- er vel normal nypris for 104 på reim?
Hvis det egentlig er en Speedy du vil ha vil slike ventepølser kun bidra til å utsette drømmen, da slike midlertidige kjøp og videresalg som regel gir en god tapssmell for klokkekontoen.

Ikke umulig. Finner på Chrono24 til rundt 9000 uten moms. Står at det her følger med ekstra lærreim fra Sinn, kanskje derfor den er litt dyrere.
Var egentlig det som var bekymringen min, da jeg ikke har noen som helst erfaring med kjøp og videresalg av klokker.

• Liker
Reaksjoner: Sral
Tusen takk for god hjelp!
Har du noen erfaring med merket? Vil anta at videresalgsverdien til merket ikke er den beste i alle fall.

Sinn er gode klokker, og kjøp fra fabrikken fungerer knirkefritt!
Når det kommer til videresalg så kommer du jo så klart til å tape noen tusenlapper når du selger den, men det Gjør du jo med alle klokker... med mindre produsenten plutselig dobler nyprisen for å øke prestisjen ;) (ref:speedmaster)

• Liker
Reaksjoner: Kroger
Takk for gode svar, gutter! Godt poeng, håpet var at jeg skulle slippe mest mulig av dette tapet ved å kjøpe en allerede brukt klokke, men det er vel strengt talt enklere sagt enn gjort...

Har klokka selv. Anbefales. Funker til alle mulige remmer. Er utrolig fin klokke til prisen! :)

(Har akkurat kjøpt speedmaster og skal trolig selge min nå hvis det kan være av interesse. 2014 mod med gummirem og flere skinnremmer. PM meg i så fall)

• Liker
Takker! Er mildt sakt spent nå. Var innom cheapestnatostraps å bestilte to nye natoer til klokka i dag. Gleder meg som en unge til den kommer!

• Liker
Reaksjoner: Todda og g-s
I dag ankom endelig uret! Kjempefornøyd. Den originale skinnreima var også over all forventning. Legger ved et lite wristshot av herligheten.

Vedlegg

• IMG_8940.JPG
    IMG_8940.JPG
    78,3 KB · Visninger: 0
Prøver meg på en liten digresjon fra originaltema uten å lage en ny post.
Hvordan er det med remskifte? Klarer jeg meg med et veldig tynt flatjern for å skifte rem, eller bør jeg aller helst ha verktøyet for det? Er det mer skadelig uten riktig utstyr?

man kan fint klare det med en tapetkniv fra undersiden, men man skraper fort opp lugsene når skal montere igjen uten verktøy.

• Liker
Prøver meg på en liten digresjon fra originaltema uten å lage en ny post.
Hvordan er det med remskifte? Klarer jeg meg med et veldig tynt flatjern for å skifte rem, eller bør jeg aller helst ha verktøyet for det? Er det mer skadelig uten riktig utstyr?

Helst bør man bruke et verktøy som du lett kan kjøpe fra shop'en her på TS.
Jeg har ved flere anledninger også brukt en tynn og sløv fruktkniv med stort hell.

• Liker
Takk for svar gutter!
Okei, da må jeg vel kanskje gå til anskaffelse av et slikt verktøy i nærmeste fremtid.