første mekaniske klokka.

Medlem
9. mars 2012
Innlegg
17
hei alle sammen.

har lusket rundt i kulissene i forumet i ett års tid. uten å fått registrert meg. ganske enkelt fordi alle dere andre snakket om det jeg trengte å vite.

har hatt en dragning mot klokker helt siden jeg lærte den. og har hatt klokke å armen siden.
har vært igjennom mange faser. spesielt "casiomed1000funksjoner+barometer" fasen. men en dag så innså jeg.
att jeg vill ha en analog klokke med datovisning, og ikke noe mere en det.

så da reiste jeg å kjøpte den absolutt enkleste casio klokka med dato til ca300kr
jeg brukte så denne i ett års tid. før jeg datt innom forumet her. og ble smittet av viruset som virker å smitte fra skjerm til øye.
fikk veldig lyst på en mekanisk klokke i starten. men pga jobben som foregår i møkkete omgivelser og i nærheten av høye spenninger og magnetfelt, så ble jeg enig med meg selv om att en seiko divers 200m med kinetic movement var veien å gå. denne har jeg nå brukt siste året.
samtidig som jeg har vært en aktiv kikker her inne.

det jeg nå skjønner er att det er mekaniske klokker jeg liker best. det er noe spesielt og veldig hypnotiserende ved å se en sekundviser gli grasiøst over skiva.

så etter å ha sett litt rundt etter en passende klokke å starte med, deriblant også klokken som ble kjøpt, fikk jeg i går det siste lille dyttet jeg trengte for å registrere meg og kjøpe en klokke.

det hele tok ca 1 time fra jeg registrerte meg til den førte klokka var kjøpt. og ca 1 time etter det igjen. var den nye klokka hentet. så dette kan umulig love godt for lommeboka.
takk til johnny her på forumet for en kjapp og bra handel.

så her kommer unboxing av min første mekaniske.


2012-03-10-016.jpg



det kunne ganske enkelt ikke bli noe annet.
2012-03-10-019.jpg



det orange monsteret tar seg veldig godt ut i snøen
2012-03-10-026.jpg



til slutt det obligatoriske WS
2012-03-10-023.jpg

har i dag vært å justert lenka. og den sitter som ett skudd.
må vel i nato butikken og kjøpe litt nato reimer etterhvert.

mvh
noname
 
Gratulerer med registrering og klokkekjøp:)

En Ting er at vi aktive medlemmer er syke i hodet, men jeg tør å påstå at kikkere som holder seg bak busker og trær i ett år, de finnes det inget håp for :D
 
Gratulerer og velkommen! Seiko Monster er en flott "førsteklokke", og gir deg masse moro for pengene. :)
 
Gratulerer med registrering og klokkekjøp:)

En Ting er at vi aktive medlemmer er syke i hodet, men jeg tør å påstå at kikkere som holder seg bak busker og trær i ett år, de finnes det inget håp for :D

+1

Gratulerer med kjempe klokke og velkommen skal du være :) :) :)
 
Flotte bilder av en tøff klokke. En pangstart med OM, den gir deg mye bang for bucks, og du kommer garantert til å unboxe mer mekanisk i fremtiden.

Gratulerer, velkommen og lykke til!
 
Hyggelig intro, du er hjertelig velkommen inn i varmen. Den har blitt en hit OM og mye for pengene, så gratulerer. Det blir artig å se hva det neste uret blir!
 
Gratulerer og velkommen fra meg også! Siden du er inne på NATO fra TS-shop, den svarte med orange stripe er det bare å kjøpe med en gang til denne klokka :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk