Første mekaniske ur

Torjus

Støttemedlem
Medlem
4. jan. 2014
Sted
Oslo
Første ur!
Hva bør jeg velge? har sett på Speedy og noen modeller fra CFB.
Takk for hjelpen på forhånd :)

Ps: Kan være at jeg framstår som en uerfaren nybegynner, men dette er min første tråd ;)

Redigert:
Av de du nevner her, så ville jeg uten tvil gått for en Speedy :)
Det er jo en flott klassiker som er veldig anvendelig :)

Av de du nevner her, så ville jeg uten tvil gått for en Speedy :)
Det er jo en flott klassiker som er veldig anvendelig :)

Ja, jeg syntes den er en flott klokke som føles bra på hånden, men det kan dessverre være at budsjettet sprenger litt. Jeg skal nok tenke på det og evt. spare litt ;)

Speedmaster er en sikker klassiker. Seamaster er også et godt valg i den klassen. Selv liker jeg godt lenken til Sesmaster "Bond" modellene. De er flotte.

Behandles klokken pent, så vil det nok også være greit å kunne selge den senere! Hvis du føler for å bytte den ut!

lykke til!

:cool:

Speedmaster er en sikker klassiker. Seamaster er også et godt valg i den klassen. Selv liker jeg godt lenken til Sesmaster "Bond" modellene. De er flotte.

Behandles klokken pent, så vil det nok også være greit å kunne selge den senere! Hvis du føler for å bytte den ut!

lykke til!

:cool:

Takk :)

Hvis inhouse urverk er viktig, er nok ikke CFB-klokkene noe for deg. Begge to har urverk basert på ETA-verk. Hvorvidt de har gjort mye med dem, eller om de er nokså standard vet jeg dessverre ikke. Chronoen har ihvertfall en Dubois Depraz-modul for kronofunksjonen.