Første ordentlig klokke

Medlem
9. feb. 2013
Sted
Lier
Heisann, er nå blitt 18 år og føler det er på tide med en god klokke. Tenker meg noe rundt 2.000,- til 4.000,- maks. Krav er at det skal være automatisk, og vil helst ha skinnreim. Den skal brukes hver dag, utenom trening osv. Har sett en del på "Hamilton Khaki King" liker designet godt. Dessverre så føler jeg av en eller annen grunn sterk tilstrekkning til merket som Omega, men de er jo så dyre. Har sett litt på seamaster fra ~50-tallet, men er litt skeptisk. Redd den vil se merklig ut på en 18 - åring. Er dette grunnløs bekymring? Om noen har forslag til andre klokker setter jeg pris på innspill.

Den siste der er nok noen lapper over mitt budsjett, hehe. Men skal kikke litt rundt Certina klokkene. Hvordan er det i "klokkemiljøet" når det kommer til bruktkjøp? Er det en klar fordel? Eller hvordan taper klokker seg i verdi, kontra F.eks biler som taper seg noe voldsomt etter bare noen måneder?

Jeg solgte nettopp min Hamilton Khaki King til et medlem her på TS. Og jeg ser at du er interessert i en slik klokke.
Jeg vil på det sterkeste kunne anbefale en slik klokke; jeg likte min veldig godt, bare synd jeg ikke brukte den nok. Jeg kjøpte min fra www.creationwatches.com, jeg ser at de ikke har akkurat denne modellen inne, men om du sender de en mail så vil jeg tro at de er veldig behjelpelige, det har de hvertfall vært når jeg har handlet med dem. Har kjøpt fem klokker derfra, aldri noe tull og klokken er i Oslo tre dager etter bestilling. Du kan gjerne komme med andre klokker du kan være interresert i, så kan vi sammenligne;)
Lykke til, Hamilton er ikke noe dumt valg:cool:

Takk for innspill, ganske sikker på at det blir Hamilton Khaki King fra Jomashop.com. Synes den har det beste designet, og prisen er fin. Men ser på Hamilton Khaki King Series Mens Watch H64455533 at det er en såkalt "Valentine's Price" er dette et bra tilbud, som at jeg bør handle "snarest". Eller bør jeg holde hodet kaldt og vente på at en dukker opp en brukt?

Da ble det en Hamilton khaki king på meg. Bestilte fra jomashop for noen minutter siden. Skal bli artig med en litt god klokke. Så får jeg se om dette er noe verdt å legge større summer i :D

Takk takk, unboxing-tråd ja, kanskje. Klokken blekner jo mot det meste annet her på forumet :). Når det kommer til fremtidige klokker gjenstår det og se, men må innrømme Helson Sharkdiver i bronse frister. Kanskje neste år.

Nå når du først har blitt bitt av basillen kommer du til å prioritere annerledes. Bare vent og se! Klokkekjøp kommer til slutt foran det meste;)

Gratulerer så mye forresten :D

Takk takk, unboxing-tråd ja, kanskje. Klokken blekner jo mot det meste annet her på forumet :). Når det kommer til fremtidige klokker gjenstår det og se, men må innrømme Helson Sharkdiver i bronse frister. Kanskje neste år.

????? ;) neste år? men det er jo sånn.... 1....2.....3.....4........ #!"&@ .... mange dager til! syntes du burdde kjøpe den klokka før sommeren. en sommerbeater syntes jeg er noe alle skal unne seg!:cool:

keep-calm-and-buy-helson-sd.png

Det eksisterer mange mange klokker her som ikke er blant de dyreste, så bare å bokse ut :D

Bruk en tusing på en brukt Seiko, bare å sjekke salgssidene her, så vips har du en klokke til :)

Altså tror jeg venter til denne har ankommet før jeg begynner å se etter en ny :p. Og når sant skal sies liker jeg å kjøpe ting som på en måte overgår det forrige jeg kjøpte, hehe. Ingen vits å kjøpe dårligere.