Første post - første mekaniske klokke

Medlem
5. mars 2014
Innlegg
180
Sted
Oslo
Hei :) Jeg har i de siste årene fått mer og mer interesse for klokker, og fant ut at jeg måtte nå endelig få meg min første mekaniske. Da passet dette forumet veldig godt, og etter å ha lest mange tråder og fått mange tips, endte jeg opp med kjøp av både klokke og litt annet snacks. Da er det vel på sin plass med en unboxing? (beklager litt varierende kvalitet på bilder, tok noen av dem med mobilen i full fart)

Her er to av pakkene:

p1_zpsbcd52501.jpg

Noen som kan tippe hvor jeg har handlet?

p2_zpsa61c293f.jpg


p3_zps7d7c1d23.jpg


p4_zps77d2e6fe.jpg


Ta-daaa!
p5_zpsaea1b8ba.jpg


Konvolutten inneholdt natoreimer, som jeg glemte å ta bilde av.

Enda en eske:
b1_zps96283aea.jpg


b2_zps71b9d8da.jpg


b3_zps5e8906e5.jpg


b4_zpsc87d84aa.jpg


En smartklokke, tre quartz og en mekanisk. Tipper den ene quartzen forsvinner fort til fordel for mekanisk dressklokke.

Wristshot kommer etterhvert når jeg får verktøy til å justere/bytte lenken :)
 
Gratulerer og velkommen etter.:D
Flott klokke som du vil få mye glede av.
Det er rart hvor fort interessen for de gamle kvartsene forsvinner etter hvert som samlingen vokser. Det er i hvertfall min erfaring, har et 10-talls klokker som bare ligger og samler støv et sted i en mørk boks.:(

Ser frem til flere utboksinger etter hvert som interessen utvikler seg.
 
Velkommen til tidssonen og gratulerer med flott første mekaniske klokke! Orient Mako er en solid klassiker og veldig mye klokke for pengene.
 
Takk for velkomsten :)

En av quartzene var en gave, den er en keeper (og foreløpig daily beater), men de to andre henger litt løsere. Spesielt den på 45mm som jeg synes er litt i overkant stor på mine håndledd.
 
Gratulerer med en flott Orient Mako, og kondolerer med ny hobby. Av egen erfaring kan det gå hardt utover andre prioriteter og hobbyer;)
 
Takk alle sammen :)

Har blitt noen timer inne her allerede før første post, og skal nok ikke se bort i fra at det blir flere ;) Og dere har nok rett, er ikke siste mekaniske klokken jeg handler :)
 
Velkommen hit og gratulerer med en tøff Orient.
Mye bra klokkeglede for en fornuftig penge det der.:)
 
Gratulerer med fin klokke :) Hvordan føler du at kvaliteten på den er? Vurdere også å kjøpe meg en Orient skjønner du.
 
Takk igjen folkens :)

PepsiMax, jeg har desverre ikke fått så mye tid med klokken enda, og jeg er kanskje litt farget med tanke på at jeg nettopp har kjøpt meg en Orient, men jeg tror ikke du går feil med Orient. Som flere nevner er det mye for pengene :)