Da har den store Rolexbasillen bitt seg fast, og selv om alle stemmene i hodet sier dette ikke er en strålende idé, så føles det jo så riktig
Men med en fantastisk studentøkonomi og et boligmarked som kun kan beskrives som beksvart blir det et langtidsprosjekt, og det viktigste med alle langtidsprosjekt er vell klare mål. Så som relativt nyfrelst, hva ville den ideelle første Rolex være? Tankene går jo så klart til den ikoniske Submarineren, men det er også noe ved Exploreren som er meget riktig. Noen tanker rundt dette? Hva vil være det beste kjøpet? Noen spesielle modeller og se etter? Og sist men ikke minst, noe man absolutt bør unngå?
For så vidt enig der, men er noe med akkurat di to før nevnte modellene som pirrer litt ekstra. Er vell også en ikke så alt for stor prisforskjell mellom de aktuelle modellene, så blir vell i hovedsak en smakssak blir det ikke? Er vell også et faktum at datejusten i mine øyne er mer en dressklokke mens både Submariner og Explorer i mine øyne går mer til alt, men det er helt og holdent min personlige mening
Der tror jeg faktisk du svarte på ditt eget spørsmål.
Hverken Submariner eller Explorer 1/2 er et dårlig valg i mine øyne, og jeg kan også anbefale GMT Master, som var min første Rolex. Jeg er veldig fersk som eier av Rolex, så det er mange her på sonen som er mye mer kvalifisert enn meg til å gi råd om dette. Men jeg har lest om og drømt om Rolex i mange år, så hvis jeg skal si noe basert på egne erfaringer må det være å ikke bare tenke design, men også litt omkring hva du skal bruke klokken til - både GMT Master og Explorer klokkene er vanntette til 100 meters dyp. Skal du noe dypere, er Submariner og Sea Dweller de eneste alternativene. Har du behov for å kunne lese av tiden i to forskjellige tidssoner? Da er GMT Master eller Explorer 2 klokken for deg. Trenger du dato funksjon? Da er ikke Explorer 1 og enkelte modeller av Submariner noe alternativ. Håper jeg ikke har gjort deg mer forvirret
Til syvende og sist, er det som du sier en smaksak. Velg den klokka du liker best uavhengig av hva andre mener.
Uansett hvem av sportsmodellene du velger, blir det bra til slutt!
Dharma bum har kommet med mye gode råd her. Jeg stod med problemet exp2 vs sub i fjor. Endte opp med å gå for Sub'en i første omgang. Men fant ut at jeg måtte ha en exp2 også så da ble det en slik noen måneder senere. Og før jeg viste ordet av det enda en sub.
Kortversjonen av dette babbelet er dog enkel; gå for en sort sub først. Den passer til alt. Mer enn exp2'en. Exp1 er usedvanlig fin, men litt kjedelig som eneste klokke - den er veldig "klokkete" i mangel på bedre ord.