Første rolex

Medlem
3. feb. 2012
Sted
Sunnmøre
Hei
Jeg er i markedet for min første Rolex, tenkte på pris rundt 40 -50 k
Og ikke så gammel, er det noen som har eit godt forslag til
Rolex type da jeg hadde tenkt dette merkett, da det skulle være
Eit kjøp av noe aksjeutbytte som er arvet av min far som forlot oss
Altfor tidleg, så er og teinkt som eit minne som jeg skal ha i mange år fremover.

Her har du mange muligheter!
Vil du ha et "passer til alt ur" er Sub-c (date) no brainer. Beregn ca 50k ny og 40K brukt.

Et alternativ kan være LV- utgaven, den grønne om du vil være litt "frekkere". :)

Eller du kan gå utefor boksen og kjøpe en brukt Daytona. Men den er ikke så allsitig som Submariner.

Evt kan du klinke til å kjøpe en brukt Sub 14060 (Sub u/dato) + en brukt Explorer I eller II for ca 25K så har du plutselig en samling for ALLE anledninger :)

Kikk rundt og bruk gjerne litt tid på å prøve/kikke/lese før du bestemmer deg :cool:

Da har du tre alternativer, 116610 LN eller LV, 116710 LN eller nye Explorer II.

116710 - Lekkert sportsur som i motsettning til 116610 har polerte midtledd, mange klager over at dette blir litt for fint på et sportsur, jeg synes det er kjempe flott. Du vil finne veldig mange likhetstrekk mellom 116710 og 116610.

116610 - Den klassiske subben nå med kjeramisk bezel og ny glide-lock lås. Klokken er litt røffere enn 116710, men den nye bezel gjør også klokken litt mer pyntet enn de eldre subbene med aluminiums bezel. Denne kommer jo enten med sort skive og bezel (LN) eller grønn skive og grønn bezel (LV). Jeg gikk for den grønne da jeg trengte et friskt pust i klokkeboksen. Jeg var lenge redd for at en grønn klokke skulle være dust, men jeg liker den bedre og bedre for hver dag som går. (Det kan være at det ble den grønne fordi jeg egentlig ville ha 116718)

Exp II - Kjempetøff sportsklokke som er litt større enn de to klokkene over. Jeg digger denne klokken, men den er kanskje litt i største laget for meg. Så om du har lanker som en mann hadde det vært kult å gå litt mot flokken å kjøpe en ny Exp II.