Første skikkelige klokke. 20k

Medlem
21. des. 2015
Sted
Trondheim
Er på utkikk etter mekanisk klokke i prissjiktet 20.000,- Har vært rundt på forhandlere i byen og sett på diverse og liker looken på tag heuer carrera, omega de ville, omega aqua terra med mere. Det jeg er ute etter er et klassisk ur, med flere valgmuligheter når det kommer til reim og uten for mye "ekstra" på urskiven. Gjerne en klokke med historie og sjarm. Tar veldig gjerne imot tips da klokkejungelen er stor.

Er på utkikk etter mekanisk klokke i prissjiktet 20.000,- Har vært rundt på forhandlere i byen og sett på diverse og liker looken på tag heuer carrera, omega de ville, omega aqua terra med mere. Det jeg er ute etter er et klassisk ur, med flere valgmuligheter når det kommer til reim og uten for mye "ekstra" på urskiven. Gjerne en klokke med historie og sjarm. Tar veldig gjerne imot tips da klokkejungelen er stor.

Anbefaler også å se på Tudor black bay, denne kler mye reimer og finner i svart, blå eller rød ;)

• Liker
Reaksjoner: Ckbuff
+1 på tudor black bay. Om du liker Dykkerklokker og kunne tenkt deg å kjøpe brukt kan kanskje Omega seamaster være noe.

• Liker
Reaksjoner: Ckbuff
takk for forslag! black bay i svart kunne absolutt være noe. Ser ikke mørkt på å handle brukt. Er det noen lokale butikker i Trondheim eller Stavanger som tar inn bruktklokker?

Hvis du strekker deg litt og følger med på bruktmarkedet ville jeg holdt utkikk etter Tudor og Omega, vær åpen for hva som dukker opp, men prøve å hold deg til kjente/populære modeller og vit på forhånd hva de burde gå for. Hvis den faller i smak ligger det f.eks. en Railmaster til 27k på finn nå, litt strekking av budsjett og kanskje pruting så har du en nær slektning til Aqua Terra som er litt mer sjelden. :)

For den mengde penger ville jeg definitivt gått for noe brukt! Bør vel være mulig å få en brukt Speedmaster for noe sånt?

Jeg ville kjøpt meg en flett ny Tudor Black Bay i sort eller blå. Det er nydelige ur som gjør seg utrolig bra på lenke, lær eller nato. Jeg vil anbefale deg å dra innom en urmaker og fortelle historien din, at du er ny i "gamet" og kanskje de vil gi deg et lite avslag. Uansett får du nok en hyggelig opplevelse fremfor en pakke levert på døren, og samtidig etablert et forhold til din lokale dealer.

(Jeg er enormt inhabil da jeg sitter med en Black Bay selv)

• Liker
Reaksjoner: Maskinisten
Jeg ville kjøpt meg en flett ny Tudor Black Bay i sort eller blå. Det er nydelige ur som gjør seg utrolig bra på lenke, lær eller nato. Jeg vil anbefale deg å dra innom en urmaker og fortelle historien din, at du er ny i "gamet" og kanskje de vil gi deg et lite avslag. Uansett får du nok en hyggelig opplevelse fremfor en pakke levert på døren, og samtidig etablert et forhold til din lokale dealer.

(Jeg er enormt inhabil da jeg sitter med en Black Bay selv)

Det han sa!

Valget ble enkelt da jeg fikk prøve den på armen. Tusen takk for alle innspill

tIhdAkb.jpg

Haha! Ser innspillet mitt kom noe sent da du postet et flott bilde bare minutter etter innlegget mitt!

Uansett; gratulerer så mye med et flott ur og hjertelig velkommen i klubben!

Grattis med flott BB! Gikk i samme "fella" for en ukes tid siden, og nå har jeg et flott ur på armen:) Gikk for den røde varianten.