Første Sub

Solli

Støttemedlem
Medlem
23. juni 2010
Sted
Oslo
Min første Rolex opplevelse var i kjelleren på Bjerke sent på 80 tallet. den gang var det en GMT II som fristet. Det er mulig at selgeren så en fremtidig kunde, han var i hvertfall ekstremt serviceinnstilt og hyggelig. Fikk med brosjyrer som ble lest fra perm til perm.

Som student prioriterte jeg andre ting, men kjøpte en pie pan constellation for den første lønnen; et godt valg.

Motforestillingene mot Rolex ble skapt da jeg jobbet i Sveits - der så de på Rolex som harry, og jeg valgte IWC i stedet. Uansett var jo en submariner så vanlig at den var kjedelig; en klokke for de som hadde mer penger enn smak og innsikt. :rolleyes:

Etter et par IWC er, og litt for mye tid på sonen kjøpte jeg en hvit Explorer II fra Jonny. Et godt valg, men etter ett års tid begynte den å kjede meg og den ble solgt for en hyggelig pris til lillebror, som ikke har det samme flippegenet som meg.

I fjor gikk penga til en TAG Monaco, kjøpt av en good guy på sonen.

I år har imidlertid sykdommen tatt helt av, for noen uker siden kjøpte jeg en EXP 1 av Braanaas. En nydelig klokke med mer wrist presence enn jeg hadde trodd. Problemet med den er vel at damen umiddelbart ombestemte seg, og begynte å like Rolex. Lenken er nå tilpasset henne og jeg begynte å lete på finn.

Long story short:

458ba8b9-1.jpg

Ingen boks, men papirer og hyggelig handel. :D

Bildet er hastverksarbeide, men jeg gledet meg til unboxingen så jeg får kanskje bruke mer tid senere.

Mulig at dette kjøpet fører til at både SPORK og Monaco må finne nye gode hjem - det får jeg se litt på...

Hvis jeg klarer å lure Explorern bort fra damen er det mulig jeg poster bilder av den også...

Gratulerer med submariner..

Du har en klassiker der det er det ingen tvil om..

God Påske til deg og dine..

:D:D:D

Tjoho. Der var den. Gratulerer.:D
Det er ikke mange klokker som gir samme godfølelsen.

Grattis med sub,kjenner igjen følelsen din,fikk min første sub for en liten måned siden,
Og er like glad hver morgen når jeg tar den på handa igjen:p

Grattis! Du må ikke la henne ta helt over Exploreren, da ender det med at du ikke får den tilbake på lån heller.

Morsomt at fruen også skiftet mening likt som deg.
Gratulerer med første sub.
Gleder meg til min jeg også.