Første sveitser

Medlem
6. mars 2014
Sted
Oslo
Jeg sparer egentlig til noe litt flottere og dyrere, men jeg tenkte det kunne være lurt å ta denne hobbyen stegvis for å unngå å springe i offside. Da jeg så denne på markedet tenkte jeg at det kunne vel ikke skade å prøve. :)

jJXhNH4.jpg

YTZIHJi.jpg

whY8Wxc.jpg

qOPzSVD.jpg

lk6mqi8.jpg

0prjGsP.jpg

Denne er først på flere måter for meg. Det er som nevnt den første klokka med sveitsisk urverk, og derfor også den første klokken med ETA-urverk. Det er også den første med manuelt opptrekk og den første med innsyn til urverket fra baksiden. Etter å ha hatt klokken i 5 minutter trakk jeg den konklusjonen at dette er en kombinasjon som skal prioriteres høyt i mine neste klokkekjøp! Følelsen av å trekke denne opp er helt ubeskrivelig! Det eneste negative må være at gangreserven er så kort at det bare tar noen sekunder før den er trukket opp, for det er virkelig noe jeg kunne sittet og gjort en hel kveld.

Gratulerer! Jeg konkluderte vel også med at en CW kunne være en god start, og bestilte en automatisk i gave til fruen så hun kan se om hun trives med automatisk klokke, men har ikke fått den enda og bursdagen er i mars. Nå har de riktignok sluttet med dameklokker, så jeg fikk en av de siste til en ekstremt god pris. Du får oppdatere oss med hva inntrykket ditt er!