Første unboxing og første micro-brand-klokke

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
Jeg har etterhvert kjøpt alt for mange klokker, og som oftest "unboxet" på vei ut i bilen fra postkontoret. Denne gangen tenkte jeg å bidra litt her på sonen med unboxing av en klokke som ikke er så vanlig. Naturlig nok siden vi snakker micro-brand :)
Klokken (ikke akkurat denne, men en ganske lik) så jeg første første gang på finn.no for et par år siden. Det var før jeg mistet gangsynet, og syntes at klokker til over 3000 kr var spinndyre og bortkastede penger - selv om jeg syntes klokken var råtøff! Så da jeg så klokken forrige gang var den for dyr. Dessuten var det en destro, og det syntes jeg var rart. Nå dukket det opp en "vanlig", og nå synes jeg ikke over 3000 er så gale lenger ;)

Noen tørre fakta:
Merke og modell: Korsbek Oceaneer
Diameter: 45mm
Tykkelse: 17mm
WR: 1000m
Urverk: ETA 2892-A2
Kasse av Fricker
Står "SWISS MADE" på skiven og kassen - så da er den vel det :)

Til bildene...
01_zpsycyzxxeu.jpg

03_zpsnltdy1kk.jpg

04_zpstmrdzqgd.jpg

05_zpspt6rajnr.jpg

Alt stæsjet spredd utover
06_zpsmmmc1lx0.jpg

07_zpsci4vgpih.jpg

Mandig kladd av en klokke!
10_zpshni5wi5t.jpg

11_zpss7offpi4.jpg

Lettere buet safir-glass
12_zpsuyu51rhn.jpg

Lume shot :)
13_zpshynxuj5f.jpg

På med gammel @Olando rem
14_zpsy4curc87.jpg

Nærmere sitt rette element
15_zpst8haedh7.jpg

16_zpsynen3o4q.jpg

17_zpspktqz5rk.jpg

Ble mange bilder dette, men det er jo ikke så mange bilder fra før av Korsbek her inne. Etter en dags bruk er jeg mest overrasket over hvor behagelig den bærer! Kjennes helt super på armen :)

Minuttviser på steroider, men fin klokke! Gøy med noe litt uvanlig. Gratulerer :)

Hvilken rigg jobber du på ;)........Fra spøk til alvor. Likte denne meget godt,litt Ploprof over noen detaljer.
Gratulerer så mye.

Takk skal dere ha! Jeg så den omtalt et sted som "Sinn på steroider" - og det er vel en ganske bra beskrivelse :)