Første ur, omega seamaster?

Sebjen

UTESTENGT
Medlem
2. jan. 2012
Hei, jaja da fikk jeg endelig tid til å skrive min første her på TS. Har vært en særdeles ivrig leser, men dette er altså

min første post :)

Nå har også jeg blitt bitt av denne klokkebasilen, og har i den anledning tenkt til å kjøpe meg et ordentlig ur.

Har satt opp et budsjett på rundt 8k, noen vil kanskje si at det er for lavt, men med tanke på et jeg bare er 19 år

føler jeg at det er nok.

Har sett på klokken til omega å føler at det er de jeg liker best. Det jeg lurte på er hvor kan jeg få tak i slike klokker så

billig som mulig? Går ut i fra at jeg må kjøpe brukt så hendvisninger til div. annonser ville vært supert? Er redd for å

kjøpe fake.

Heisann, og velkommen hit!

Ingenting i veien med budsjettet ditt, hvertfall ikke som en entry i klokkeverden. :) Om det strekker til en Seamaster, mnjoo.. Det gjør det nok, men du må nok lete litt.

Med tanke på handel så har du finn.no, salgsforumet her og diverse auksjoner.
På salgsforumet her skal du stort sett være rimelig trygg.

Uansett, to hovedregler gjelder.
1. Vit hva du kjøper
2. Du kjøper selgeren vel så mye som produktet. (Hjelper ikke at bildet av klokken er ekte om selger sender deg småstein)

For å sette deg inn i produktet er det bare en ting som gjelder. Surf på nettet. Det finnes masse guider og forum som kan hjelpe deg å lære deg forskjellene på ekte og falske Seamastere. Søk f.eks på watchuseek, de har et stort omegaforum.
Det beste er jo selvsagt å handle med noen lokalt og få klokken verifisert hos AD. Men det er ofte vanskelig å få til..

Uansett, det er bare å starte. Jakten er halve opplevelsen. ;)

En vesentlig forskjell mellom de to er at den første er quartz (kjedelig batteridrift uten sjel og magi) mens den siste har mekanisk urverk (med sjel, magi, historie og det som hører til) :razz:

Velkommen! :) Absulutt ikke noe i veien med ditt budsjett for å begynne med det. Jeg husker jeg endte opp med Maurice Lacroix, riktig nok brukt til 4,5 k som nesten er halvparten av det du har å rutte med. Om du kjøper brukt kan du få mye snacks for det busjettet, men om du sparer litt mer kan du oppnå et meget flott mekanisk ekemplar av Omega seamaster pro brukt et sted mellom 10 - 15 k. Lykke til!