Hei.
Skal kjøpe min første ordentlige klokke. Har sett en del rundt, men er usikker på hva jeg skal gå for.
Noen tanker om hva jeg ønsker:
-enkelt (tidløst) design
-ikke for stor, helst rundt 40mm
-budsjett 25-50k
-helst lys(hvit) eller blå urskive
-bør kunne brukes til flere anledninger hverdag/jobb og til en dress (så godt det lar seg gjøre)
Usikker på om jeg skal gå for en med lærrem eller stållenke, tanker her (fordeler/ulemper)?
Hvor er det fornuftig å kjøpe klokker? er feks urverket.no en seriøs aktør? eller bør man gå til en forhandler?
Noen klokker jeg liker:
IWC ingenieur automatic 40mm ref:IW323904,
Rolex Oyster, 41 mm, steel DATEJUST II,
IWC portugieser automatic (kanskje litt i største laget)
Jeager Lecoultre Master, liker flere av modelene her
Baume&Mercier Classima 10214
Vet av noen av disse kan havne utenfor budsjett, men for å gi en pekepinn på hva jeg liker..
Jeg er klar over at jeg ikke er veldig presis her, men tar imot alle forslag og innspill med takknemlighet!
Skal kjøpe min første ordentlige klokke. Har sett en del rundt, men er usikker på hva jeg skal gå for.
Noen tanker om hva jeg ønsker:
-enkelt (tidløst) design
-ikke for stor, helst rundt 40mm
-budsjett 25-50k
-helst lys(hvit) eller blå urskive
-bør kunne brukes til flere anledninger hverdag/jobb og til en dress (så godt det lar seg gjøre)
Usikker på om jeg skal gå for en med lærrem eller stållenke, tanker her (fordeler/ulemper)?
Hvor er det fornuftig å kjøpe klokker? er feks urverket.no en seriøs aktør? eller bør man gå til en forhandler?
Noen klokker jeg liker:
IWC ingenieur automatic 40mm ref:IW323904,
Rolex Oyster, 41 mm, steel DATEJUST II,
IWC portugieser automatic (kanskje litt i største laget)
Jeager Lecoultre Master, liker flere av modelene her
Baume&Mercier Classima 10214
Vet av noen av disse kan havne utenfor budsjett, men for å gi en pekepinn på hva jeg liker..
Jeg er klar over at jeg ikke er veldig presis her, men tar imot alle forslag og innspill med takknemlighet!