Førstegangsklokke til jente på 15 :)

Medlem
4. mai 2015
Sted
Sarpsborg
Hei!

Har en søster som nettopp har stått til konfirmasjon, og som ønsker å bruke noe av pengene på en ny (eller pent brukt) klokke. Budsjettet ligger på rundt 10 000 kr (helst mindre, ho mor holder igjen...). Hun er på utkikk etter en klokke som er minimalistisk, ikke for mye bling og rundt 32 mm +-. Hun liker veldig godt min Tag Heuer Carrera, men hun ser ikke for seg å bruke så mye penger, men hun har sett på Tag Aquaracer 27mm bl.a, men hun er redd den kan bli litt liten (ja/nei?). Spørsmålet mitt er har noen noen forslag på andre merker eller modeller som vi burde ta med i vurderingen som kan være en fin førstegangsklokke til en jente på 15?

Dameur faller ofte raskere og mer enn herreurene. For en del år siden kjøpt jeg en two-tone Omega til min kone. Det var vel 5500 ca jeg betale. For ti laken bør det være mulig å finne mye artig. Blant kvinnelige klokker er det mye quartz. For min kone er ikke dette så viktig, som for meg.... Omega og Tudor bør ha artige modeller på bruktmarkedet i din prisklasse.

Lykke til!

:cool:

Hva med denne?
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57699665&searchclickthrough=true&searchQuery=rolex
65_1573059384.jpg

Nomos er jo også et flott alternativ. For den moderne DW-looken, men med litt sjel og substans attåt :D

orion_33_weiss_raum01.jpg

Utfra klokkene du nevner i første post vil jeg tro hun kan finne mye hun liker i katalogene fra Certina, Tissot eller Longiness. Da får hun (IMHO) en klokke som vil se fresh ut på en 15-åring, samtidig som hun kan vokse med den (den vil se like stilig ut på en jente i 20-årene).

Det viktigste er likevel at hun finner en klokke hun liker. Så mitt råd er å ta henne med til en urmaker/klokkeforretning og prøve "alt"! Det vil si flere størrelser, sporty stil vs classic osv... så finner hun sikkert ut hvilken klokke som gir nettopp henne godfølelsen.

Kan jo legge til at jeg personlig er en av jentene som liker Rolex, ser dog ikke helt for meg at det vil være innentier hos en konfirmant. Tenker kanskje heller at hun er sånn som noen av mine venninner: hun vil gjerne ha en skikkelig klokke som varer, men er ikke klar for innleggelse på asylet enda :)

Redigert:
Takk for mange svar! :) Hun falt veldig for Longines Conquest, så det blir vel en tur innom en urmaker for å titte litt de nærmeste dagene tenker jeg ;)

Takk for mange svar! :) Hun falt veldig for Longines Conquest, så det blir vel en tur innom en urmaker for å titte litt de nærmeste dagene tenker jeg ;)

Dersom hun ønsker en større klokke enn Longiness Conquest som er 29mm kan dere også vurdere

Oris Aquis 36mm
oris-733-7652-4191-MB_MED.jpg

Maurice Lacroix Miros 32mm
maurice-lacroix-MI1014-SS002-150_LRG.jpg

Nomos er jo også et flott alternativ. [...] med litt sjel og substans attåt :D

Ja, Nomos lager de fineste klokkene i denne prisklassen! De har versjoner i 33 mm i de fleste modeller. Men se spesielt på Tagente, Orion og Tetra.

NOMOS_Tetra_Kleene_Goldelse.jpg