Førstegangsur

Medlem
8. mars 2015
Har kikket og kikket en lang stund både på nett og på hånd.
I utgangspunktet ser jeg for meg å investere i klokker som om mange år går videre til poden på åtte uker.
Det har gått mye i Tissot så langt, men nå tror jeg at jeg har brutt det ned til to flotte eksemplarer fra ulike leverandører. Vel i dag var jeg innom Jermstad og da falt jeg jaggu for ei tredje klokke/merke.

De aktuelle er
Aqua terra 41,5 mm
Oyster Perpetual 36mm
Grand Seiko 40 mm Safir

Om klokka er ny eller brukt (mint) spiller ikke så stor rolle, tror jeg da...

Håper på informativ input eventuell output ifra dere klokkeentusiaster.

• Liker
Reaksjoner: Brocot
Har kikket og kikket en lang stund både på nett og på hånd.
I utgangspunktet ser jeg for meg å investere i klokker som om mange år går videre til poden på åtte uker.
Det har gått mye i Tissot så langt, men nå tror jeg at jeg har brutt det ned til to flotte eksemplarer fra ulike leverandører. Vel i dag var jeg innom Jermstad og da falt jeg jaggu for ei tredje klokke/merke.

De aktuelle er
Aqua terra 41,5 mm
Oyster Perpetual 36mm
Grand Seiko 40 mm Safir

Om klokka er ny eller brukt (mint) spiller ikke så stor rolle, tror jeg da...

Håper på informativ input eventuell output ifra dere klokkeentusiaster.

Hei BA,

dette blir ikke galt uansett hvilke av de 3 du velger. De er alle semi-sportslige stålur av beste sort. Grand Seikoen har kanskje aller best finish av dem og er den som passer best til formelle antrekk (i tillegg til alt annet). Omegaen har den fordelen at det går an å stille timene uten å stoppe eller stille minutter/sekunder; fordelaktig hvis man reiser mellom tidssoner.

Ikke rettere enn jeg kan skjønne må du bare kjenne etter hvilken av dem du har aller mest lyst på. Med utvalget på tre har du har antagelig kommet så langt du kommer med fornuften; nå er det på tide å koble inn følelsene.

Flotte alle tre. Og klokken skal vel ikke selges så da er jo ikke 2. Hånds verdien så viktig.

For min del (personelig) ville jeg gått for seiko eller rolex. Den Store fordelen med seikoen er jo at den flyr under radaren men rolex er jo og blir rolex.

Følg magen ;)

Vet ikke om jeg nevnte det, men det var quartz modellen jeg hadde sett på.
Hadde liksom sett for meg å smelle til med et mekanisk ur nå. Klokka satt som et skudd, men det er det jo flere som gjør...