Fake or Not - Omega klokkeboks - Nå med video

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Sted
Oslo
Hei folkens,

Det har oppstått en noe underlig situasjon rundt en Omega klokkeboks og yttereske jeg solgte i august.
Kjøperen av boksen har nå mottatt en påstand om at boksen er fake og vi prøver å avklare om vi er to som er blitt lurt.

Jeg kjøpte boksen på et internasjonalt forum for minst et år siden da jeg hadde planene klare for flere Omega-kjøp.
Dessverre klarer jeg ikke å finne epostkorrespondansen med selger, så den veien er kjørt.

Jeg tilbyr meg å kjøpe den tilbake og tonen er god så det er ikke problemet. Men er de falske boksene blitt så bra at vi er to som er blitt lurt?

Hva tror TS-folket?
Her er lenken til min annonse:
http://www.tidssonen.no/forum/klokkedeler-og-tilbeh%F8r-28/omega-klokkeboks-25175/

Fake or not?

Redigert:
Min erfaring med Omega-bokser tilsier at den der er fake, men har dog ikke noe utstrakt kunnskap om dem annet enn å ha eid en del av dem fra ulike tidsepoker. Finnes det i det hele tatt en som har en lomme i lokket slik som denne?

Søk på Google fant en meget lik på en replica-side:

omega-replica-watch-box-set_big1.jpg

Det er noe rart der ja. Se spesielt mellomrommet mellom E og G i OMEGA i linken som omhandler den aktuelle boksen.
Legg også merke til at OMEGA merket er sentrert nærmere E enn på den "fake". Jeg er ingen ekspert på disse, men dette var bare noen tanker som slo meg.

dscf4415-jpg.65825

Takk for alle innspill! Det ser da ut som jeg er blitt lurt og har videre lurt kjøper.
Dette beklager jeg på det sterkeste!!

Egentlig er det ganske drøyt at noen lager falske bokser! Men noe skal jo de falske klokkene bli solgt i, og som jeg er beviset på det er noen tullinger som blir lurt...

De selger vel til de som har mistet/kastet boksen og ikke vil betale haugevis for en ny.

Disse selges på replica-sider som dealer med litt dyrere falske klokker. Er vel i stor grad for å kunne levere en komplett pakke som skal ligne mer på originalen. Boksene selges vel for et par hundre på siden.

Hvis noen har kjøpt en klokke til la oss si 5000 så tror jeg ikke de vil betale 1000-1500 for en pappeske å ha den i. Kan jo heller kjøpe en skikkelig klokkeboks i skinn da.

Så da er det "greit" å kjøpe fra en Replica-side? :confused:

Da kan man vel mye heller kjøpe en helt generisk boks å ha klokken i istedet. Resultatet av Replica-boksene er jo at folk blir lurt, slik vi ser et eksempel på i denne tråden.

Mulig jeg misforstår deg nå men..

Da har jeg en avtale om å kjøpe tilbake faenskapen.

Følg med videre for dokumentasjon av makuleringen.