Fant denne Omega klokka bakerst i skapet.. Noen som vet?

Medlem
23. juni 2014
Hei!

Jeg fant denne klokken da jeg ryddet i ett gammelt skap hjemme, og tenkte at kanskje noen her kunne hjelpe meg litt med hva det er jeg har funnet. Det er en Omega Seamaster, men det er alt jeg vet. Jeg vet heller ikke hvem den kan ha tilhørt. Antagelig enten min far eller min bestefar, og siden ingen av de kjøpte særlig mye brukt så kan ett årstall for modellen kanskje hjelpe meg på veien mot å finne ut hvem av de den tilhørte.. Den har også noen små "upenheter" på urskiva og glasset, og reimen er ganske slitt, så tips og hint om restaurering + hvor mye slikt koster taes også imot med takk. :)

Det ser ut som en 50 til tidlig 60talls Omega. Restaurering bør koste 2-3tusen om den kun trenger olje og rens. Spanderer en liten polering og ny reim, og vips har du en flott klokke.

Ikke sikkert du trenger hverken polering eller ny reim heller ser det ut til. Lykke til!

Redigert:
Takk for det! :) tok den til en urmaker i en kjedebutikk i dag og han sa den var fra 60 tallet. Men må nevnes at han bare kikket så vidt på den og også mente restaurering ville koste det dobbelte av hva du sa, så jeg ble litt usikker på han.

Hei @matssg,
Hvor i landet holder du til?
Det er relativt stor sannsynlighet for at noen her på sonen kan anbefale en urmaker i ditt distrikt som kan pusse opp klokken for en ok sum penger.

Redigert av en moderator:
Flott sak! Hadde det vært modellen uten dato hadde det sikkert vært den som en urmaker rotet bort for min far !

Ta godt vare på den flotte klokken din! Få gitt den en service og gi den armtid! Her har du et klenodie!!!

Gratulerer!

8-D

Jeg gjetter på et urverk caliber 611 eller 613. Super klassisk klokke fra sekstitallet! Skiven er litt medtatt, men det kan være bare sjarmerende.
Spanderer du 2-4000 på denne er den god som ny, og klar for mange år med riktig tid:)