Farlig å være her på forumet

kjenner absolutt til den, etter å ha vunnet gjennom med et etterbetalingskrav av lønn med arbeidsgiver er totalen for dagen: 1X Zeno Oversized Pilot, samt at Bjerke ble kvitt en Milgauss....

og en annen fin klokke...men den kan jeg ikke avsløre før den kommer da det var en kundes klokke jeg forelsket meg i og de ikke ville selge denne

kjenner absolutt til den, etter å ha vunnet gjennom med et etterbetalingskrav av lønn med arbeidsgiver er totalen for dagen: 1X Zeno Oversized Pilot, samt at Bjerke ble kvitt en Milgauss....

og en annen fin klokke...men den kan jeg ikke avsløre før den kommer da det var en kundes klokke jeg forelsket meg i og de ikke ville selge denne

Jøss... Det må ha vært litt av en etterbetaling ;)

Hehe så bra, alltid fint med litt etterbetalinger som plutselig dukker opp og åpner nye budsjetter =)

Med noen gamle certina quartz klokker og litt annet rusk, innkludert de to nye seikoene, har jeg nå totalt 9 klokker. Det betyr at jeg ikke lenger kan ha dem i en partisjonert skuff i garderobeskapet mitt.

Løsningen er forhåpentligvis på vei fra tyskland i løpet av noen dager....

Jeg hadde meg noen uker pause fra TS for å ikke bli fristet til å kjøpe ting. Hehe. :p

Utvilsomt meget farlig forum ja. Etter å ha kjøpt en PAM 320 og noen ekstra remmer i januar og tenkt at nå har jeg klokke for mange år, har jeg rukket å bestille en PAM 382 i løpet av februar. Siden det er lenge til den eventuelt kommer (limited edition) kan man jo begynne å kikke etter noe annet i mellomtiden også... Et rent dressur trenger man da vel?

Å ja så absolutt! Eller kanskje et ur som vil fungere både i dressen, smokingen og på stranden? F.eks en submariner?
Eller hva med en sportsklokke som kan fungere når PAM'en er for fin og dressklokken er uakseptabel ?

Livsfarlige greier dette her :p

Hehe, så sant så sant.

Ble en sort SKZ325K2 ("stargate") med rød viser og en SNZH53K1 (blå/blå - "glossy").

Edit: linker.

http://www.watches88.com/pd-seiko-superior-divers-200m-automatic-skz325k2.cfm

&

http://www.creationwatches.com/prod...snzh53k1-snzh53k-snzh53-men-s-watch-2303.html

Sitter selv hjemme og venter på min SKZ327 fra watches88.com. ;)

Ifølge FedEx sin sporing forlot denne Paris ikveld, og tipper det ikke er sååå lenge til den ankommer landets grenser.

For å bedrive tiden ble derfor 2 Bond-natoer, og et Springbar Tool bestilt fra RLT watches. :D

Solgte unna litt i dag og kjøpte meg denne:

Vintage%201969%20Originals%20Steel-thumb-450x600-3089.jpg

Det bør vel være vitne godt nok om at det er farlig å være her inne :p

Ahhh var derfor du hadde så masse "ventepølser" ute i dag ja ;). De nye Zenithene er virkelig nydelige saker. Gratulerer så masse! Norsk tipping ringte ikke i går heller så ble ingen striking 10th denne uken heller, hehe.

Venter på en 12 klokkers boks fra tyske Rainer nå... gleder meg noe veldig til å få klokkene inn i en boks. Selv om jeg sikkert har en boks nå som koster mer enn et par av klokkene i min særs beskjedne samling :p.

Alexander: du blir neppe skuffet! Gjør seg godt på nato den du har bestilt og særs komfortabel på det også. Vet ikke helt hva jeg synes om den småstive gummien den kommer på originalt (om du ikke bestilte med lenke da, den vet jeg ikke hvordan er på den).

Og når vi først er inne på det så gikk jeg på denne smellen i dag:

2011-01-08132352.jpg

Farlig sted dette her, brukte vel ca 4 minutter fra jeg så uret til penger var overført..
Bare gleder meg til Jardars håndledd blir byttet ut med mitt eget nå! :D

Ahhh var derfor du hadde så masse "ventepølser" ute i dag ja ;). De nye Zenithene er virkelig nydelige saker. Gratulerer så masse! Norsk tipping ringte ikke i går heller så ble ingen striking 10th denne uken heller, hehe.

Venter på en 12 klokkers boks fra tyske Rainer nå... gleder meg noe veldig til å få klokkene inn i en boks. Selv om jeg sikkert har en boks nå som koster mer enn et par av klokkene i min særs beskjedne samling :p.

Alexander: du blir neppe skuffet! Gjør seg godt på nato den du har bestilt og særs komfortabel på det også. Vet ikke helt hva jeg synes om den småstive gummien den kommer på originalt (om du ikke bestilte med lenke da, den vet jeg ikke hvordan er på den).

Bestilt med gummireim ja. Vis jeg får klokka før jeg reiser offshore neste torsdag blir den nok brukt med gummireim de første ukene (tviler på jeg får natoene før jeg reiser) har ikke noe problem med designet til selve gummireimen, men tror natoene er mye mer komfortabelt.

Gleder meg uansett som en unge! Blir jo min første automatiske klokke! :D

Solgte unna litt i dag og kjøpte meg denne:

Hå hå hå.
Den er bare så sinnsykt herlig.:D
Var og kikket på denne selv, og den har sneket seg inn på lista.
Baksiden er av en helt annen verden.
Nå må du ikke glemme å legge ut masse bilder.;)

Blir bra det der Alexander! Gummiremmen er av god kvalitet og ser bra ut, men er ikke skremmende komfortabel for meg i hvert fall.

Du som tok den der ja rousp.... så på den selv. Flott klokke!

Huff og huff.

Sitter fortsatt å venter på oppbevaringsløsningen min (dhl == treigt) og i mellomtiden titter jeg på klokker... Har fått sansen for nomos som noen kanskje har fått med seg, de er ikke akkurat skremmende dyre men blir jo noen kroner alikevel. Forsøker å finne noe brukt, men har ikke funnet noe enda.

Så snublet jeg over Damasko DA36 i går og ble moderat forelsket. Ikke like spennende urverksmessig som Nomosen, men hei hopp for en klokke. Dette firmaet laget urkassene til Sinn før i tiden og har patentert noe stål som skal bli helt komisk hardt.

Så mitt spørsmål, kan jeg saksøke min mor fordi hun åpenbart må ha mistet meg med hodet først gang på gang på gang når jeg var liten siden ejg nå i fullt alvor vurderer å kjøpe begge disse klokkene så fort jeg finner noen duganes objekter?

Vi snakker jo, om jeg må kjøpe begge deler nytt, penger som fint kunne ha dekket en eldre sub.

Det er problemet med å ha ikke ha noen umiddelbar grail med ekstrem må-ha faktor, jeg løper rundt og kjøper en hel haug med "halvdyre" klokker til 6-10k (nomosen er jo kjapt en del mer da, 16-17k etter at momspolitiet har gjort sitt) og plutselig kunne man jo ha kjøpt seg en ram, rolex, jlc, zenith eller noe annet superskøy brukt :p.

Nei uff, håper jeg kan finne noen pent brukte hvor noen andre har tatt verditapet før meg.

Og for å "add insult to injury" har jeg nå sett på alt for masse flotte bilder på forumet.

Så nå har budsjettet til1 stk fin klokke forsvunnet i en D90 med kit objektiv, 1 x nikor micro 60mm makro objektiv og 1 xTamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di II LD.

Har hatt lyst på en slik pakke i ganske mange år, var bare litt moves jeg har tatt for å få litt likvid kapital til klokkegalskap som gjorde at jeg strengt tatt kunne gjøre dette også nå. Så fullstendig impulsivt var det heldigvis ikke :).