FedEx mva-faktura?

chrbir

Støttemedlem
Medlem
3. nov. 2016
Innlegg
4.100
Sted
Nord i Tåkeheimen
Fedex har sendt meg en SMS om at jeg må forhåndsinnbetale mva. Det er greit nok, men begge betalingsløsningene deres krever fakturanummer, og de har de ikke sendt meg. Kundeservice svarer ikke på telefon, og jeg har sendt mail til de tre adressene jeg fant, men får vel ikke svar før i morgen.
Gode tips?
 
FedEx gjør av og til slikt, fordi de vil verifisere om momsgrunnlaget stemmer overens mellom verdien på pakken deklarert av avsender og det DU har betalt for varen. Du må derfor enten ringe dem i åpningstiden eller sende kvittering med pålydende DU de facto betalte for varen, slik at momssvindel unngås. :)
 
FedEx gjør av og til slikt, fordi de vil verifisere om momsgrunnlaget stemmer overens mellom verdien på pakken deklarert av avsender og det DU har betalt for varen. Du må derfor enten ringe dem i åpningstiden eller sende kvittering med pålydende DU de facto betalte for varen, slik at momssvindel unngås. :)
De har allerede beregnet mva., og ber ikke om dokumentasjon.
Jeg blir bare utålmodig når en pakke som har brukt 21 timer fra Østerrike til Lillestrøm, kanskje ender opp med å bli liggende der over helgen...:):(
_20200716_185419.JPG
 
De har allerede beregnet mva., og ber ikke om dokumentasjon.
Jeg blir bare utålmodig når en pakke som har brukt 21 timer fra Østerrike til Lillestrøm, kanskje ender opp med å bli liggende der over helgen...:):(
Vis vedlegg 204726
Jeg ville vært mer bekymret over at SMS-teksten er forfattet uten norsk alfabet. ;) Be warned..
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Ringte FedEx i dag morges for å få oppgitt fakturanr. de ber om. Fikk heldigvis svar relativt raskt etter diverse "trykk 1, #, 4.."
Får da vite at fakturanr ikke finnes, siden faktura ikke er utstedt ennå, bare et krav om forhåndsbetaling...ikke så lett å bruke betalingsløsningene deres da.

_20200717_151405.JPG

Men jeg fikk i alle fall betalt "manuelt" med kredittkort, så nå er pakken i Brings hender.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: g-s
Får man noen ganger faktura etter levering? Har ikke mottatt MVA faktura på en rem jeg kjøpte. Pakken hadde ikke noe faktura på seg, og pakken har vært i Norge over en uke uten at jeg har fått faktura fra fed ex.
 
Får man noen ganger faktura etter levering? Har ikke mottatt MVA faktura på en rem jeg kjøpte. Pakken hadde ikke noe faktura på seg, og pakken har vært i Norge over en uke uten at jeg har fått faktura fra fed ex.
Jeps, fikk reim uåpna av toll/fedex, men mva/adm-faktura 2-3 uker etter levering.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet