FedEx - SKJERP DERE!

Medlem
20. juli 2009
FedEx asså... :mad:

Jeg venter på sommerklokka, (pokkers) Thomas påvirket meg. :eek:

Den ble sendt på torsdag fra UK - til Stockholm.

OK, bryllup frister men det hjelper ikke på min tålmodighet!

I dag tidlig var den i Finland.

Nå landet den nettopp i Frankrike.

FedEx - SKJERP DERE! :mad:

:cool:

PS: Kjevik eller Sola...

Litt av ei rute, må vel bli dårlig butikk for FedEx dette. Omlastning, drivstoff, papirmølle og sure kunder :D

Sliter med Fedex selv. Her stresser avsender med å få pakken avgårde med priority fra USA, men suppegjøkene her i landet forpurrer alt.

Etter 3 dager er den i Norge, hvorpå den blir liggende i 4 dager med status "clearance delay". Ringer da på en Onsdag og spør hva som skjer - "Jo, det var visst uvisshet om hva pakken inneholdt. Var det en klokke mon tro ? Javel, akkurat. Da må vi ha forskuddsbetaling". Jeg blar opp kredittkortet, og får betalt det som skal betales. Spørs så om denne pakken ville blitt liggende til evig tid hvis jeg ikke hadde ringt - "Ja, jeg er redd for det. Veldig beklagelig etc. Så ingen har ringt deg ? Nei huff".
Spesielt irriterende når de på sporingssiden har recommended action: "Nothing". Ikkeno info om hva som egentlig stoppet pakken.

Ble så lovet på tro og ære at den skulle ankomme Fredag. Det er nå Fredag, og pakken er i Trondheim (!).

For en dårlig vits.....

Forrige pakke jeg fikk fra FedEx ble avlevert på en helt annen adresse enn min. Satt og refreshet trackingen, og plutselig stod det at pakken var utlevert - og det var ikke til meg. Det er faen meg for dårlig.

@kasmir - når det står i FedEx' sporingssystem at noe er i Trondheim, så betyr det faktisk ikke det. Det betyr derimot at pakken er overlevert den norske transportøren Bring/Posten. :) Dette har jeg etterhvert lært etter mye fortvilelse. Lim inn FedEx-sporingsnummeret i sporingen på posten.no, og du får se hvor klokken faktisk er.

Hvorfor i all verden FedEx har en bug som sier Trondheim vet jeg ikke, men slik er det uansett. :)

Redigert av en moderator:
Ja det med Trondheim var jo logisk. Søk i postens portal gir derimot ingen treff (ennå). Håpløst

Jeg har fått de fleste klokkene mine fra utlandet. Sjøl bruker jeg UPS, smertefritt og fullt forsikret. Har prøvd DHL og FedEx men det blir for mye styr.

Det er mange ting å passe på for stakkars FedEx:
1. Rett pakke
2. Levert uskadet
3. Til rett adresse
4. Til avtalt tid

Å få alle disse faktorene til å klaffe på en og samme leveranse ser ut til å være tilnærmet umulig å få til. Hva er det slags halvautomater som jobber i denne bransjen?

Min gikk videre fra Paris til Holland, så til Oslo samt etter 1 døgn på vent til "Trånnheim" og deretter til Skedsmokorset før posten fikk den.

Til tross for den kronglete ruten leverte de faktisk innenfor den tiden de oppgav på sporingen, "vi" vet jo mer om logistikk en det de gjør. :rolleyes: