Fersking i "gamet" og trenger veiledning

Medlem
9. feb. 2015
Uten særlig erfaring med klokkekjøp i denn Aquaracer, men trenger sårt veiledning. Ser etter en hverdagsklokke med stålrem, og har kikket litt på modeller som f.eks Aquaracer, Seamaster osv. Selv liker jeg Tag Heuer Aquaracer modellene, men er fullt klar over det store mangfoldet i denne "kategori" klokker. Er det andre modeller som kan anbefales eller klokker jeg bør "holde meg unna"? Budsjettet ligger på om lag 10 000kr +-. I anledning en liten svipptur til Paris om ikke lenge, tenkte jeg å kikke litt på klokker. Er det i det hele tatt noe å spare ved kjøp i utlandet eller anbefales det i det hele tatt? Her trengs det hjelp for å bestemme seg.
På forhånd takk for svar.

@Berserk - som hovedregel er det lite å spare på klokkekjøp (nytt) i utlandet når du må momse den inn i Norge.
I kategorien 10 000+- ville jeg sett på en brukt Omega Seamaster og fulgt med på forumets kjøp&salg-del.
Nytt rundt ti får du også en del morsomt men ikke Seamaster eller Aquaracer er jeg redd for.

TAG Heuer har fordelen (for bruktkjøpere) at de taper seg mer i verdi, mens Omega holder seg noe bedre og Rolex ... for den som går for det ... holder seg enda bedre i verdi (til bruktkjøpernes frustrasjon)

Skal du ha nytt så har Oris en del flotte modeller sjekk for eksempel www.urverket.no - var dog obs på at du får disse i forskjellige størrelser og 45mm+ i diameter kan bli i største laget (for noen)

Redigert av en moderator:
tumblr_m6ztrzfonT1rr5erno1_1280.jpg

;)

Fra søk til revolver - jeg anbefaler deg om å vente noen måneder, elle ri hvert fall uker med itt kjøp, for smalken utvikles fort når du nå har oppdaget Alladins hule (tidssonen). :mrgreen: Søk rundt på forumet, les det du kommer over, sug til deg. Mitt tips vil være å handle brukt, da får du mer for pengene og slippe trolig å ta første og største verditap selv - noe som kan være greit, selv om denne interesen ikke skal handle om kroner og øre.

Det er en hel jungel med knallflotte klokker i sub 10K-klassen. Lykke til :)

@Berserk - som hovedregel er det lite å spare på klokkekjøp (nytt) i utlandet når du må momse den inn i Norge.
I kategorien 10 000+- ville jeg sett på en brukt Omega Seamaster og fulgt med på forumets kjøp&salg-del.
Nytt rundt ti får du også en del morsomt men ikke Seamaster eller Aquaracer er jeg redd for.

TAG Heuer har fordelen (for bruktkjøpere) at de taper seg mer i verdi, mens Omega holder seg noe bedre og Rolex ... for den som går for det ... holder seg enda bedre i verdi (til bruktkjøpernes frustrasjon)

Skal du ha nytt så har Oris en del flotte modeller sjekk for eksempel www.urverket.no - var dog obs på at du får disse i forskjellige størrelser og 45mm+ i diameter kan bli i største laget (for noen)

Hadde ikke Loevhagen en feiende flott SMP Til rundt den prisen?

Redigert av en moderator:
Siden du nevner Aquaracer og Seamaster, kanskje Oris Aquis Date kunne vært aktuelt? Pris ny ligger ikke langt unna budsjettet ditt, og gir mye klokke for pengene IMO. Et potensielt ankepunkt er at klokken vanskelig lar seg bruke på reim (med unntak av original gummireim), men siden du ønsker å bruke klokke med lenke skulle det ikke være noe problem.