Fiks av en vintage Omega Seamaster Automatic

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Sted
Kongeriket Norge
Fikk denne av en kollega på mandag. Er en gammel skatt fra slutten av 50-tallet etter hva jeg ble fortalt og brukt hver dag på Strømmen Værksted i over 30 år og ligget i en skuff på et verksted siden 80 tallet. Klokka er nærmest smadra, men går merklignok greit selv dette. Startet å gå etter få runder på krona. Plexien må byttes og urverket helt sikkert renses(serves). Urverket sitter dessuten løst inne i kassa noe som sikkert ikke er bra.

Hvem kan ta denne jobben uten at jeg blir flådd og at jeg mottar den i retur før 2034? Dette er jo ei klokke til et par tusen fikset, og affeksjonsverdien er ikke stor for meg selv om historien bak den er råtøff. Ønsker å få beholde den så tro til historien dets som mulig, men fri for smuss og ny plexi. Kan sikkert skru på dette urverket/traktoren selv, men mangler deler og er redd baklokket er sveiset fast. Virker iallefall sånn når jeg prøver å åpne det.

Noen som har noen råd til hvor jeg skal gå og hva dette kan forventes å koste?
@MINUTE_REPEATER @Tom Henriksen

IV5He7W.jpg

RSr46hX.jpg

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Flott klokke dette, tipper den blir presentabel med ny plexi og en lett polering. Fikk en lignende klokke av min bestefar som det nesten ikke var mulig å se urskiva pga riper men den ble utrolig pen bare med ny plexi. Så lenge skiva ikke er skadet av vann/fuktighet tåler de egentlig ganske mye.