Fikse skiven? Erfaringer med International Dial Company?

Medlem
12. april 2012
Innlegg
119
Litt på impuls kjøpte jeg denne.

Jeg studerte nok ikke bildene av skiven så godt som jeg burde, og uansett var nok skiven i dårligere stand enn det så ut på bildene. Jeg har snakket med International Dial Company om å restaurere skiven, de skal ha enten 45 eller 145 $ avhengig av om de har "printet" eller ikke. Så er spørsmålet: synes dere jeg skal gjøre det eller ikke? Og har noen her noen erfaringer med International Dial Company?
 
Litt på impuls kjøpte jeg denne.

Jeg studerte nok ikke bildene av skiven så godt som jeg burde, og uansett var nok skiven i dårligere stand enn det så ut på bildene. Jeg har snakket med International Dial Company om å restaurere skiven, de skal ha enten 45 eller 145 $ avhengig av om de har "printet" eller ikke. Så er spørsmålet: synes dere jeg skal gjøre det eller ikke? Og har noen her noen erfaringer med International Dial Company?

Hvor mye betalte du for klokka? Spørsmålet er om det er verdt det. Vintage Tissot er bra klokker, ofte med høykvalitets Lemania-verk og det til en rimelig penge. Selv ville jeg lagt denne til side og heller brukt en $200-300 på en ny klokke i bedre stand. Og pass på at du gjør en due dilligence denne gangen (sa far). :)
 
Jeg betalte 900kr inkludert frakt, men det er vel sunk cost og bør ikke tas med i betraktningen, hvis alternativet er å legge denne i en skuff og kjøpe en annen for 250-300$ betaler jeg heller 45-145$ for å få den fikset.. Selve klokken går bra og det er fin lyd i alarmen. Det sitter et A. Schild 1568-verk i hvis det har noe å si.
 
Sendte en gang en skive til International Dial Company for et prisestimat og gjør det aldri igjen. De somlet bort skiven og først etter utallige henvendelser fikk jeg den tilbake. Dersom du velger å restaurere skiven bør du heller benytte Cador Zifferblatt, de er flinke og serrviceminded. Info finner du på cador.de

Hadde jeg vært deg ville jeg beholdt skiven som den er.
 
900,- for en mekanisk alarm er jo helt fantastisk. Man blir i godt humør av å høre disse klinge.
Gratulerer med flott klokke.