Filosofi rundt batteri

Medlem
31. juli 2011
Sted
Sandnes
Har en frøken på snart to som selvfølgelig må ha et skikkelig ur om noen år. Tenker batteri er mest fornuftig til en ung jente. Om man hadde kjøpt en lady Seamaster eller Aqua Terra nå, hvordan blir det med batteri til den om 15år? Utvikler batteriene seg, vil de selge sånne batterier i fremtiden?? Noen Quartzfreaks her med tanker om det?

Tidene forandrer seg men du får nok tak i batteri om 15 år, men ikke la batteriet ligge i klokka..

Til sammenligning får man ikke tak i de originale batteriene til stemmegaffelurene (1,35V) lengre. Du kan imidlertid bruke et 1,5V av samme størrelse på mange eller skaffe modifiserte (dyre) batterier fra USA. Disse urene forsvant fra markedet for 35 år siden....

Nå er det jo produsert milliarder av quartzur som bruker disse batteriene, også mange "high-end". Så selv om teknologien skulle gjøre at de ikke produseres på samme måte om noen tiår er det helt sikkert at batteriene blir tilgjengelige. Stemmegaffelur - not so much...

Jeg kan ikke tenke meg at det blir noe problem å få tak i batteri. Selv har jeg nå en gammel Pulsar V600-7020 inne for å få byttet batteri nå - og det uret ble kjøpt av min far i 1987!