Finner man rimelige custom alligatorremmer (<1000kr)?

Medlem
14. nov. 2009
Man kan jo plukke opp Bellini alligatorremmer fra rundt 600kr. Jeg vil ikke ha verdens mest fancy rem, jeg vil "bare" ha en 20mm mørkebrun alligatorrem med mørkeblå tråd. Jeg har ikke behov for å få en spesiallaget til mitt minste innfall, jeg bryr meg bare om fargen - og at den gjerne er relativt matt (halvglossy på den matte siden). Er også åpen for andre skinntyper så lenge det er litt tekstur i, og fargene stemmer. De fleste customremmer av alligator (og mye annet) ser imidlertid ut til å starte på 250USD - det er sikkert ikke for mye i forhold til hva man kan få, men litt for mye i forhold til hva jeg trenger. jeg tenger ikke superultraluksusdetallerbesteskinnetsomfinnes. Finnes det noe sted man kan bestille "kjipe" custom-remmer av alligator eller liknende skinn?

Nesten så jeg kjøper en bellini-rem og litt mørkeblå tråd. :p

Man kan jo plukke opp Bellini alligatorremmer fra rundt 600kr. Jeg vil ikke ha verdens mest fancy rem, jeg vil "bare" ha en 20mm mørkebrun alligatorrem med mørkeblå tråd. Jeg har ikke behov for å få en spesiallaget til mitt minste innfall, jeg bryr meg bare om fargen - og at den gjerne er relativt matt (halvglossy på den matte siden). Er også åpen for andre skinntyper så lenge det er litt tekstur i, og fargene stemmer. De fleste customremmer av alligator (og mye annet) ser imidlertid ut til å starte på 250USD - det er sikkert ikke for mye i forhold til hva man kan få, men litt for mye i forhold til hva jeg trenger. jeg tenger ikke superultraluksusdetallerbesteskinnetsomfinnes. Finnes det noe sted man kan bestille "kjipe" custom-remmer av alligator eller liknende skinn?

Nesten så jeg kjøper en bellini-rem og litt mørkeblå tråd. :p

Google peter.watchacc. Min kostet ca. 1000-1100,-, er antagelig litt ventetid hvis han ikke allerede har en som passer deg. Veldig god kommunikasjon fra han hele veien :)

Google peter.watchacc. Min kostet ca. 1000-1100,-, er antagelig litt ventetid hvis han ikke allerede har en som passer deg. Veldig god kommunikasjon fra han hele veien :)
Enig, en e-post til peter.watchacc@gmail.com ordner saken, han lager etter det jeg forstår det du ber om. Jeg betalte USD 139 (som ble kr 1040 på kontoutskriften) og fikk en førsteklasses reim til en Omega deployant lås. 10 dager fra bestilling til jeg hadde den i hus (men den hadde han nok - som akr antyder - på lager).

Ved handel med slike eksotiske skinn på kryss av landegrenser gjør også at det er lurt å passe på at selger har sine CITES-papirer på stell.

CITES works by subjecting international trade in specimens of selected species to certain controls. All import, export, re-export and introduction from the sea of species covered by the Convention has to be authorized through a licensing system.

Takker for svar! Har sendt ham en epost, så veldig bra ut det han har gjort. Så sågar at han har sine CITES-dokumenter i orden. (Sjansen for at en så liten pakke blir stoppet er vel ca. 0%, men greit likevel.)

Tror forresten vi trenger en ny forumkategori til "tilbehør". Syntes ikke spørsmålet om custom rem egentlig hører hjemme i "startgropen". :p

Veldig fornøyd med min alligator fra peter.watchacc (med blå tråd).

AAD954A6-D167-4A19-9879-9D1BE91F90A6_zpsf9ez6luu.jpg

60DB6456-6D51-45F0-8875-FFA545EC421F_zpstemqohvm.jpg