Finnes denne? Ønsker tips til min første Panerai.

Medlem
10. feb. 2015
Innlegg
9
Sted
2849 Kapp
Hei kjennere!

Har skiftet fokus fra alle andre merker i det siste over til Panerai. Ønsker en robust, tøff og sporty klokke til hverdagsbruk (les: fritid, trening, hage, jobb, bade, kort sagt det meste : ) og tenker at en Panerai kan være tingen. Den tålmodige paneristi vil finne en rekke spredte tanker og ønsker og ikke-ønsker under og kan sikkert bidra med verdifull info. På forhånd takk for hjelpen!

Here we go: Ønsker/ønsker ikke:

* Ser etter en modell med størrelse 42 mm. Har prøvd denne størrelsen på armen og den passer fint. Vet ikke om 44 mm. passer, skal prøve denne også, men tenker at denne størrelsen antagelig blir for stor. Er 16,5 cm. rundt håndleddet.

* Ønsker safirglass og innsyn til urverket på baksiden. Må være in-house urverk.

* Ønsker ikke en modell med logo på skiven og fortrinnsvis uten dato, men ser at noen modeller har dato på klokken tre eller ved klokken tre. Det kan være aktuelt.

* Ser etter en modell med flere detaljer enn de aller enkleste utgavene. Gjerne med sekundviser.

* Må ha kronebeskyttelse. Høyden er jeg usikker på. Antagelig vil den ligge på ca. 10 mm. som er ok.

* Leser også at noen av de nye modellene ikke er vanntette nok(?). Modellen jeg ser etter må være vanntett nok til å bade med, noe annet ville vært rart med Panerai : )

Ser at modellene 1392 og 392 er i riktig størrelse, disse kan være aktuelle. I og med at det finnes tidligere (utgåtte) modeller / spesialutgaver m.m. tar jeg gjerne i mot tips til modeller som kan være aktuelle eller kan oppfylle de (fleste) krav jeg har. Har et budsjett på 50.000.- Da er salg av annen klokke iberegnet så jeg kan ikke gå høyere, selv om det alltid er noe annet og fristende om man strekker budsjettet.

Kom gjerne med tips til remmer med det samme!

Grazie per il tuo aiuto!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andrpers
Ja, Panerai har noe for enhver smak - det har hvertfall blitt et større utvalg de senere år. Hva med en 1392?

Bare gjør meg en tjeneste, prøv 44mm også. Gjerne radiomir, de har en tendens til å føles nettere. Lykke til i jakten:)
 
  • Liker
Reaksjoner: AlmostWellDressed