Finnes det virkelig mekaniske ur med digital visning

Medlem
24. april 2017
Sted
Østerås
Hei satt og leste guiden her inne over hva de forskjellige ord og uttrykk betyr. Og der beit jeg meg merke i spesielt en ting. Om klokker med digital visning står det at det både kan være batteridrevet ur og mekanisk ur. Dette stusset jeg veldig på, for kan ikke si jeg har hørt om eller kan se for meg et mekanisk ur som har digital visning.

Ja. Digitalt i denne sammenhengen betyr tidsvisning i form av numre fra 00:00 til 23:59. Det kan man få til mekanisk. Slikt Lange og sønnene gjør som nevnt over.

• Liker
Reaksjoner: Stabæk_fan
Ja. Digitalt i denne sammenhengen betyr tidsvisning i form av numre fra 00:00 til 23:59. Det kan man få til mekanisk. Slikt Lange og sønnene gjør som nevnt over.
Google A Lange & söhne zeitwerk så får du se ett.
Tusen takk, så i den forbindelse så er det altså tannhjul som driver en rull med tall (for å si det slik) som flytter på seg minutt for minutt og time for time istedenfor at de drtiver de vanlige urviserne. Har jeg forstått det rett da, selv om jeg kanskje skrev det litt tungvint.

Lange-Lange-Zeitwerk-Weissgold-White-gold-140029-Zoom-front-72dpi3.jpg

Her ser du eksempelet fra Lange og sønnene.

• Liker
Reaksjoner: stigg og Stabæk_fan
Etter at noen påpekte at ALS over har en skjult ku/gris i designet - så kan jeg ikke lenger "unsee" det faktum. :) Fascinerende armbåndsur non the less.

• Liker
Reaksjoner: Stabæk_fan og DoDe