Fjerne original gummireim SKX007

Medlem
13. jan. 2017
Sted
Oslo
Hei,

Er det noen som kan anbefale et egnet verktøy når man skal bytte ut den originale gummireimen på SKX007?

Har sett på Bergeon 6767, men denne kommer i en F- og en S-versjon. F-versjonen har en mindre og tynnere gaffel, mens S-versjonen er "standard".

Er det noen som har erfaringer med å bruke en av disse på SKX007 som kan si hvilken som fungerer best? Evnt. finnes det andre varianter som gjør jobben like godt?

Takker for innspill!

https://shop.tidssonen.no/products/bergeon-6767-f

Jeg tror du vil slite med å få 3,0 mm klo på denne remmen. Pluss at 1,0 mm utgave funker til så og si alt.

Takk! Årsaken til at jeg ikke helt finner ut av dette er at jeg leser enkelte steder at F-versjonen blir for liten i forhold til Seikos "fat spring bars" som de bruker på bl.a. SKX007. Så jeg slites mellom å velge et verktøy som gjør at jeg kommer til (F-versjonen), men som kan bli for puslete i forhold til "fat spring bars) vs. S-versjonen som muligens takler "fat spring bars", men som ikke kommer til... :confused:

Takk! Årsaken til at jeg ikke helt finner ut av dette er at jeg leser enkelte steder at F-versjonen blir for liten i forhold til Seikos "fat spring bars" som de bruker på bl.a. SKX007. Så jeg slites mellom å velge et verktøy som gjør at jeg kommer til (F-versjonen), men som kan bli for puslete i forhold til "fat spring bars) vs. S-versjonen som muligens takler "fat spring bars", men som ikke kommer til... :confused:
Følg rådet til @Jon Henrik Det funker helt fint med den smale på fat springbars. Bruker ikke annet selv i hvert fall.

3mm klo på denne er helt suveren til fjerning av reimer på Skx007 med fatbars. Har begge klørne og den minste er suveren på det meste men får ikke noe godt tak på fatbars på skx. Med den store kloa går det som en lek

3mm klo på denne er helt suveren til fjerning av reimer på Skx007 med fatbars. Har begge klørne og den minste er suveren på det meste men får ikke noe godt tak på fatbars på skx. Med den store kloa går det som en lek

Kjørte "Ole Brumm"-taktikk - kjøpte 6767-F, men la også ved 3mm kloa (S) i tillegg så kan man bytte på etter behov ;)

Dette er resultatet første gangen jeg forsøkte å fjerne gummireimen på en SKX. Endte med at jeg klippet av mainnskjiten og satte på en NATO-reim.

DD94011E-450F-4DFB-BF45-7BF5A3B93754-6576-000005676AA5B62C_zps5a2736ba.jpg

Gummireimen er uansett ikke noe å spare på, så de beste verktøyene er nok disse.
10418-82123_l.jpg

large

220px-Søppelspann_140L.jpg

Da er SKX007 i hus, mens et par nato-straps og verktøy er i posten. Så får prøve å leve med den gummireima til Seiko i et par dager...