Har prøvd meg litt med to hånds etter laks i elv på Nord Møre også litt i Oslofjorden, Bunnfjorden. Er dessverre så godt som slutt med fisking, pga tidsklemma. Håper å gjøre comeback en gang. Laks har jeg gitt opp pga bestanden av vill laks er ødelagt.
Fluefiske har vært nevnt før, dukker sikkert opp mer aktive fluefiskere etterhvert
Fra iår ? en ny-landt ørret eller laks er som et kunstverk.
Kjører forbi Hemsila noen ganger for året og tenker at det hadde vært fint å prøvd der. Synes at det "alltid" er så lav vannføring. Hvordan forholder dere til det ? Blir det sluppet mer vann i sesongen ?
Fantastiske bilder! Jeg ble helt våt på kjeppen her...og er helt enig - ørret og tørrflue er det som gjelder
Jeg har kjørt forbi Hemsila mange ganger og tilogmed stått i sporten for å kjøpe kort. Har kjørt videre og snudd i døra hver gang. Det er kombinasjonen med at det blir køfiske, slitsomme besservissere man møter i området, noe rigide catch & release regler og en sinnsyk pris på kort som knekker de positive tankene hver gang.
Er det virkelig så fantastisk å slenge flue der at det er verdt det?
Jeg har fisket i Hemsila i flere sesonger og faktisk kommet hjem uten fisk ved flere anledninger. Det er en vrien elv å fiske i, så i fjor leide jeg meg personlig guide. Dette utgjorde ikke store utslag, men lærte meg noen flere fiskeplasser samt at det viktigste med fiske i Hemsila er timingen. Det gjelder å finne de rette klekkingene av døgnfluer. Dette har selvfølgelig mange fått med seg og det kan til tider være stort trøkk i elva. Så om man har mulighet er det best å fiske på hverdager og rundt begynnelsen av juli. Da er vannstand osv ideelt.
@KAB, ja Hemsila er så fantastisk når alt klaffer med flyt over fisken, fri baksleng, lite folk og kilos fisken vaker. Da er det kanskje Norges beste ørretelv
@daghoi PAM bildet er fra 2010 og det under er fra 2014. Det var unormalt lite vann i august i fjor og forholdene var utfordrende!
Om noen her fisker laks eller annen fisk som trenger litt tyngre utstyr, så har jeg en Vangen #10 på 11(mener jeg) som jeg ikke trenger. Er flunka ny, kun pakket ut av plasten å kjent på feelingen i den. Nypris er 4599,-. Pris blir vi enige om.