For en skuffelse, Tag Heuer

Medlem
24. jan. 2013
Sted
Larvik
28/9-12 hentet jeg min splitter nye Tag Heuer Aquaracer WAN2110 ( WAN2110.BA0822 TAG Heuer Aquaracer Black Dial Bracelet Pris 10.395,- ) Allerede etter kun 2 måneder med hverdagslig bruk, stoppet den :mad:. Jeg skjønte fort at driftsreserven ikke var som den skulle, men opprettet en tråd her på forumet, bare for å se hva andre TS-medlemmer tenkte om saken. Svaret jeg fikk var at dette skulle være en enkel sak for en kyndig urmaker.

28/12-12 leverte jeg den inn til Urmakær Næss, Sandefjord. Dette skulle de se på, og var ikke noe problem. Månedene gikk, men tilslutt fikk jeg klokka tilbake. Full service og trykktesting på garantien (hentet klokka i Sandefjord 21/2-13) og trakk den opp hos forhandler, og håpet at alt var i orden. Klokka har vært på hånden hver eneste dag siden dette, men likevel; Til morgenen idag, hadde klokken stoppet.

Er jeg helt nybegynner innenfor klokkeverdenen, som har kjøpt en Tag Heuer? Er virkelig kvaliteten på Tag Heuer så dårlig at driftsreserve ikke holder det den lover, enda den kommer rett fra service?! Må man virkelig ut med 20 000,- og chronometer sertifisering for å kunne stole på (den automatiske) klokka si?

Og tilslutt, burde jeg selge klokka og heller skaffe meg en klokke som er chronometer sertifisert? Eller har jeg bare hatt uflaks siden jeg kjøpte denne klokka....
Om noen hadde spurt om jeg anbefalte Tag Heuer, hadde svaret vært blankt nei. Aldri vært så skuffet før.

-Henrik

Auauau!

Dette burde aldri skjedd!
Mine erfaringer med TH er utelukkende meget gode.
Urmaren din burde selvfølgelig bytte fjæra på den.
Av og til opplever jeg at det er kunnskapene (viljen?) hos urmakerne det er noe galt med og ikke uret.
Cosc hjelper ikke så mye på produksjonskvaliteten, kun presisjonen.
Men det er noe med at merkene som sertifiserer urene sine også ofte holder meget høy kvalitet.
IWC derimot, som ikke sertifiserer, er særdeles presise og holder svært høy kvalitet etter min erfaring.

:cool:

28/9-12 hentet jeg min splitter nye Tag Heuer Aquaracer WAN2110 ( WAN2110.BA0822 TAG Heuer Aquaracer Black Dial Bracelet Pris 10.395,- )
-Henrik

Tragisk å lese. Tag Heuer er mye bedre enn som så. Verket inni din modell, Calibre 5 (basverk ETA 2824-2) er et velkljent og solid verk.

Jeg tror du har vært uheldig med nettopp det uret, og videre kan det virke som urmakeren din har tatt seg betalt for en service, som muligens ikke har vært utført.......:confused:

Anbefaler at du kontakter en annen AD og ber om en ny service/justering.
TH er et godt merke!

Max uflaks, både med ur og urmaker. Tag er gode på markedsføring, men ikke så gode at de kan levere slike klokker på det jevne. Men at urmakeren din gjør en så elendig jobb, er leit.

Tragisk å lese. Tag Heuer er mye bedre enn som så. Verket inni din modell, Calibre 5 (basverk ETA 2824-2) er et velkljent og solid verk.

Jeg tror du har vært uheldig med nettopp det uret, og videre kan det virke som urmakeren din har tatt seg betalt for en service, som muligens ikke har vært utført.......:confused:

Anbefaler at du kontakter en annen AD og ber om en ny service/justering.
TH er et godt merke!

Auauau!

Dette burde aldri skjedd!
Mine erfaringer med TH er utelukkende meget gode.
Urmaren din burde selvfølgelig bytte fjæra på den.
Av og til opplever jeg at det er kunnskapene (viljen?) hos urmakerne det er noe galt med og ikke uret.
Cosc hjelper ikke så mye på produksjonskvaliteten, kun presisjonen.
Men det er noe med at merkene som sertifiserer urene sine også ofte holder meget høy kvalitet.
IWC derimot, som ikke sertifiserer, er særdeles presise og holder svært høy kvalitet etter min erfaring.

:cool:

Max uflaks, både med ur og urmaker. Tag er gode på markedsføring, men ikke så gode at de kan levere slike klokker på det jevne. Men at urmakeren din gjør en så elendig jobb, er leit.

Det må sies at klokka ble sendt videre fra Urmaker Næss i Sandefjord til Nortime As, som er importør av Tag Heuer i Norge. Ingenting vondt å si om Urmakær Næss, da jeg har inntrykk av at de har gjort det de kan når klokka har vært hos inne hos de :)

@Aquaman Tag Heuer er et godt merke, som @Frode sier så burde dette så absolutt ikke ha skjedd. Du har rett og slett vært uheldig med akkurat denne klokken - feil som dette kan skje med alle merker. I forlengelsen av dette virker det som om du har vært uheldig med urmakeren også. Som @BRIO1368 sier så er Calibre 5 basert på det velkjente ETA 2824-2, og dette burde være en enkel sak å skru på for en god urmaker. At dette har tatt flere måneder, og at problemet ikke en gang er blitt fikset er høyst kritikkverdig.

Du er ikke alene med å kunne være uheldig. Min nye Rolex submariner kjøpt hos Lervik Ur stoppet helt tilfeldig etter bare et par måneder i bruk, og lot seg ikke starte igjen med lett risting. Sendte mail til Knut og forklarte problemet, og sendte så klokken til Haugesund som express over natt pakke. Noen få dager etterpå var klokken fikset og sendt tilbake uten kostnad (postgang og alt ble betalt av dem). Årsaken var et lite støvkorn som hadde sneket seg inn i verket under produksjonen i fabrikk. Utrolig sjelden da Rolex har veldig strenge krav til støvfri produksjon, og de rapporterte tilfellet til Rolex. :p

Lervik er AD på Tag Heuer og kan helt sikkert hjelpe deg. Anbefales. :eek:

Redigert av en moderator:
Jeg har bare gode erfaringer med Tag Heuer selv, min første automatiske klokke var en Aquaracer 500m med cal.5 urverk. Synes det var veldig mye klokke for pengene, fikk forøvrig flere kommentarer på den klokka kontra de andre jeg har hatt i ettertid (Omega og Rolex). Akkurat det spiller forsåvidt ingen rolle for min del, men ble litt forundra over det:p

Gå tilbake

Urmakeren i Sandefjord må sende den tilbake på nytt. Du har reklamasjon på servicejobben.

Lykke til! Klokken og utverket er supre!

Hmmm... Jeg støtter meg til de generelle kommentarene her: Det er i utgangspunktet ikke noe galt med TH.

Men du her altså den tredje jeg snakker med som har hatt problemer med Aquaraceren. Og dere alle snakker om problemer med klokka ift "daglig bruk". De to andre har hatt problemer med vanntetthet, og det virker som kanskje TH ikke er så gode på kasse og pakninger? Ikke vet jeg. Verket er, som nevnt her ikke noe i veien med.

I tillegg er det utrolig stor forskjell på urmakere. Jeg opplever et spenn i kompetanse jeg ikke trodde var mulig innenfor en profesjon, og blir forundret over hvor lite mange vet, selv sentralt hos distributør, agent og fabrikk. Så dette må tas med i beregningen.

Og til slutt: Dette skjer også "dyre" klokker, som Rolex (nevnt ovenfor) og eksempelvis JLC. En her på forumet ventet i nesten to år (!) på at JLC skulle få fikset ei klokke som, ja nettopp: Var gått lekk...

Du får ha lykke til, håper det ordner seg og at dette ikke "dreper" klokkeinteressen din.

Det varsel også en som fikk en ny JlC chrono der viserne var bøyd eller ikke på stell, husker i farten ikke hva det var. På TRF lestejwg om en som fikk levert 2 eller 3 Aquanaut med produksjonsfeil på alle sammen. Så shit happens for alle. Lykke til :)

Høres mest ut som om urmakeren har gjort en laber jobb.

Nå skal det også sies at vi har unge, sporty folk på kontoret hos oss med dyre, fine ur som stopper da de er for lite i aktivitet! De sitter for rolig foran pc'en! Kjøp deg en winder ;)

Høres mest ut som om urmakeren har gjort en laber jobb.

Nå skal det også sies at vi har unge, sporty folk på kontoret hos oss med dyre, fine ur som stopper da de er for lite i aktivitet! De sitter for rolig foran pc'en! Kjøp deg en winder ;)

Tviler på at dette har skjedd fordi den har vært for lite i aktivitet. Denne klokka har tatt del i trening, jogging, turer og er generelt på 24 timer i døgnet :) Nettopp derfor det er så frustrerende at det har skjedd. Klokka er nå levert hos urmaker igjen, og jeg håper virkelig at problemet blir løst 100% denne gangen!

Henrik