forhandlere av rolex,breitling,omega,panerai i egypt?

Medlem
5. aug. 2010
hei som tittel sier lurer jeg på om noen her vet om det er noen forhandlere i egypt, sharm el sheik området?

Vet ingenting om det personlig, og kan heller ikke huske å sett noen poste om noe slikt på forumet. Kan likevel meget godt tenke meg det er forhandlere der, da det er et populært reisemål.

Om du drar hadde det vært fint om du tok noen bilder, gjorde noen notater og postet i reisetråden vår!

Ca 57 mil.

En fin ting med Egypt er at det er ganske enkelt å leie en taxisjåfør med en gammel Peugeot 505 for en hel dag (eller mer) for 50-200 kr/dag. Har aldri vært i Sharm-el-Sheikh selv, men har hør om flere som har kjørt med leid bil fra Sharm eller Hurghada til Kairo.

Vi var i Kairo, Luxor og Alexandria, og på alle disse stedene leide vi lokale unge menn med gamle Peugoeter til å kjøre oss rundt i timesvis i slengen. Husk bare: forhandle om prisen på forhånd, og gå ut av bilen (ta med all bagasje) før du går bort til vinduet og betaler sjåføren. Fine huskeregler for betalingen er: smiler sjåføren og kjører avgårde etter å ha mottatt pengene, betalte du for mye. Blir han misfornøyd med betalingen (og gjerne kjefter og smeller litt) har du betalt nok. Kommer han ut av bilen og ser ordentlig sint ut har du antagelig betalt litt lite.

Større tetthet mellom forhandlerene skal du lete lenge etter, men det var vel ikke akkurat AD :D
Jeg så ingen med ekte varer da jeg var der. Ut fra Rolex sine sider måtte du til Kairo.

Kom på denne tråen når jeg så nyhetene. Kairo og Egypt er vel ikke det kjekkeste stedet å være nå. Vet ikke når Gaps 88 hadde tenkt å reise, men la oss håpen det var i en mer rolig periode. UD tiår nå ut å fraråder å reise.

skulle egentlig reist i begynnelsen av mars men avbestilt..
så blir alicante i stedet..
noen som vet om ad der?

Skal til hurghada i august, får satse på at det har roet seg. Gi lyd om du finner noen AD

Egypt ja, de som reiser dit er vel i overkant modige etter mitt syn, selv skal jeg aldri mer sette min fot i noe muslimsk land noengang, men lykke til med ferien.

Tror faktisk det gikk fint, var mer stabilt for 5(!) år siden.

• Liker
Reaksjoner: DJM