Forsikring av en Rolex 16600

Medlem
11. sep. 2016
Innlegg
6
Sted
Tromsø
Jeg kjøpte for litt siden en komplett og strøken 16600. Har akkurat flyttet over alle mine forsikringer til DNB, og skulle også få ordnet med forsikring av klokken. Det var lettere sagt en gjort. Først fikk jeg beskjed om å få en prisbekreftelse, noe Urmaker Jørgensen hjalp meg med å fikse. Men det var ikke nok. Nå har de krevd full takst av klokken for å få den forsikret. Det må gjøres av en fra listen til urmakerforbunnet. Det var dessverre ingen i Tromsø som er på den listen. Den nærmeste på listen blir Herulf Mathisen i Harstad. Er det noen som har noen erfaring med han? og noen som har erfaringer med å få full takst av klokken her?
 
Bytt selskap. Gjensidige krevde kun en verdibekreftelse, og det er vel ikke første gang jeg hører at DNB er vrange ifm. verdiforsikring av klokke. IMO.
 
Gjensidige var også mye billigere enn dnb når jeg skulle forsikre min klokke.
Eneste jeg måtte gjøre var å oppgi modell på klokken og sende bilde av kvitteringen på mail.
 
Nå har jeg kjøpt denne fra privatperson, så har jo ikke gyldig kvittering på selve kjøpet. Da jeg fikk tilbud på alle forsikringene, sjekket han også pris på klokka. Fikk da en ca pris på 625,- ved verdi på 65000,-. da med 1000,- i egenandel, så prisen er grei nok. Har jo flyttet over alt nå til DNB, men klokka var visst mer styr med enn først antatt. Fikk en horribel pris i IF der jeg var kunde. De skulle ha 3300,- pr år for samme sum.
 
Hadde også utfordringer med å legge til forsikring av ny klokke hos dnb, med den konsekvens at jeg flyttet alle forsikringene mine. Burde vel egentlig takke dnb, for besparelsen ble vesentlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher