Forsikring av rolex

Medlem
21. jan. 2013
Sted
Ålesund
Var med urmaker Jørgensen i Tromsø i går for verdivurdering av rolex'en min. Fantastisk service og utrolig hyggelig kar som hjalp meg!:)

Nå har jeg fått tilbakemelding fra forsikringselskapet ang alder på klokke og om den er kjøpt ny av meg eller om den er kjøpt brukt. slik jeg skjønte det på Jørgensen hadde ikke forsikringsselskapet noe med dette å gjør, da jeg skal forsikre klokken likt en tilsvarende ny idag.

Noen som kan hjelpe meg å si om dette er riktig ovenfor forsikring osv? Hvordan har dere andre klokke-eiere gjort det?

Enig med Jørgensen.
Hvilket forsikringsselskap er det som spør om du har kjøpt ting nytt eller brukt?

• Liker
Reaksjoner: PrinsAlex
Enig med Jørgensen.
Hvilket forsikringsselskap er det som spør om du har kjøpt ting nytt eller brukt?

Dette var en forsikring via banken min, Eika forsikring. Konfronterte de med det Jørgensen sa, men har ikke fått tilbakemld enda.

Finner det litt rart at slike spørsmål kommer opp!

Jeg tegnet verdigjenstandsforsikring hos Eika via min lokalbank. Sendte avgårde kvitteringen fra Bjerke til min kontaktperson hos banken, og alt ordnet seg.

Nå var jo denne kvitteringen på en klokke som var hentet ut fra Bjerke samme uke, men jeg tviler på at kontaktpersonen min tenkte noe over om klokken var 30 år eller 3 dager gammel. Det ble i hvertfall aldri nevnt noe om alder. Jeg er enig med Jørgensen, og det samsvarer også med hvordan jeg gjorde det samme for en stund tilbake.