Forsiktig med klokka i sikkerhetskontrollen!

Elendige folk som gjør sånnt. Latterlig at han beskrives som "frekkas" under bildet. Det er å utrykke seg MILDT. :evil:

Det der er værste sort! Blir ikke lett å kjenne denne personen igjen heller da han ligner på 90% av stillasarbeiderne på jobb :D

Her var det damen som glemte igjen klokken og mannen plukket den opp. Verre er det med de som oppholder seg i området med den hensikt å stjele klokker, datamaskiner, belter og andre dyre varer.

Så moralen i historien er at du bør ikke kjøpe en Rolex til kona hvis hun er et virrehue ;)

Passer alltid på klokken min særs nøye i slike situasjoner. Men hvem glemmer igjen en Rolex el liknende i boksen sånn?

En som tydelig ikke setter pris på slike ur, eller ei kjærring som er litt i tåka på valium... :p

Jeg tar aldri av klokka - og det er aldri noe problem på flyplassene !
Noen få ganger piper det riktignok (av uviss grunn), men da blir det bare kroppsvisittering og så er det ok. Klokka tar jeg i alle fall ikke av.

SÅ BEHOLD KLOKKA PÅ, KARER!

Har som regel kjørt klokken i en eller annen jakkelomme, men får vel vurdere å kjøre den på armen i fremtiden... huff.

Jeg tar aldri av klokka - og det er aldri noe problem på flyplassene !
Noen få ganger piper det riktignok (av uviss grunn), men da blir det bare kroppsvisittering og så er det ok. Klokka tar jeg i alle fall ikke av.

SÅ BEHOLD KLOKKA PÅ, KARER!

Blir ikke uret utsatt for magnetisme da, og kan eventuelt bli magnitisert(gå feil)?

De siste gangene har jeg ikke tatt av klokka når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen. Var faktisk i lufta idag, og hadde Rolex SD på armen gjennom kontrollen. Gikk lydløst gjennom scanneren.

Jeg tar aldri av meg klokken gjennom sikkerhetskontrollen, delvis for at den ikke skal forsvinne og delvis fordi det er helt unødvendig. Piper innimellom, men da er det som regel fordi maskinen skal ta enkelte stikkprøver selv om man ikke har noe som gir utslag på seg.

Burde ikke klokka gi utslag?
Hvis ikke er det bare å lage en kniv i børstet stål.. Evt. så har dere fake klokker fra Bangkok i metallimitert plastikk..

Rustfritt stål er ikke magnetisk. Kommer vell sikkert litt ann på legeringen, men 316 er iallefall lite om ikke i det hele tatt magnetisk. Så det har vell litt med dette å gjøre?

De fleste moderne klokker er vel ganske antimagnetiske ja, i varierende grad. Har heller ikke peiling, men tror det har med 316 stålet å gjøre, som du sier. Noen har jo også ekstra antimagnetisk beskyttelse. Tviler på at en IWC ingenieur vil slite om du sender den igjennom. Eller en milgauss.

Dog tyveri kan de dessverre ikke beskytte seg selv mot :p

Som tidligere sikkerhetskontrollør kan jeg fortelle at ingen rolexer eller omega i stål vil gi utslag alene i metalldetektoren. Men hvis du har et belte i tillegg kan det godt gi utslag. En GMT Master halvgull vill gi utslag pga tettheten av gullet, samme med en helgull.
Enten putter du klokken i baggen i en lomme når du sender igjennom, eller så gir du sikkerhetskontrolløren klokken på siden av portalen når du går igjennom.
Har ikke tall på hvor mange som bare slenger klokker i boksen, utrolig lett for en som vet hva han leter etter å smette til seg en klokke.
Klokkene blir ikke påvirket av magnetismen i detektoren.

Hvis ikke er det bare å lage en kniv i børstet stål.. Evt. så har dere fake klokker fra Bangkok i metallimitert plastikk..

Vet ikke om du har lagt merke til det, men inne i avgangshallen på de største flyplassene har man tilgang til bestikk i stål på cafè'ene. Det er jo et utmerket stikkvåpen. Man behøver altså ikke å smugle en Rambo-kniv for å spre frykt og gjøre mye skade på et fly.

Og Rolexen min er ekte.

Burde ikke klokka gi utslag?

Ehh....

du vet ikke så fryktelig mye om hvordan disse maskinene virker gjør du vel?

Det er snakk om en total mengde metall de reagerer på...