Forskjeller på Sea Dweller 16600 dial ...

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Akkurat fått meg min første 16600, og når jeg har googlet hele google varm her for å se på bilder, reviews, synsing og historikk osv, så har jeg lagt merke til at det er en liten forskjell på min skive fra de fleste jeg finner bilde av på nettet (også de i samme serie, dvs F serien) Ikke den helt store forskjellen kanskje, men om man ser på dette bildet av min 16600
RolexSD1660013.jpg

Så ser man at "Swiss Made" står med fem små minuttmarkører under seg, mens på så og si alle andre jeg har sett så er det ingen mindre minuttmarkører under "Swiss Made" men kun en tykkere midt i mellom ordene ...
seadweller.jpg

Som sagt, ikke den store forskjellen, men lurer bare på om det er noen som kjenner noe til dette?
Sikkert litt samme som at det jo er forskjellig font på flere av de nyere Sub C`ene osv ...?
Og de gamle "Swiss - T >25" dialene ble jo skrevet på samme måte som min, så kanskje en trasitional dial?

Vet jo Rolex leverte ut "Swiss - T>25" dialer som faktisk hadde luminova, i starten.
Uansett, om noen aner noe om dette så taes all info imot med takk (Ikke klart å finne noe på nettet der ute om dette)

Akkurat fått meg min første 16600, og når jeg har googlet hele google varm her for å se på bilder, reviews, synsing og historikk osv, så har jeg lagt merke til at det er en liten forskjell på min skive fra de fleste jeg finner bilde av på nettet (også de i samme serie, dvs F serien) Ikke den helt store forskjellen kanskje, men om man ser på dette bildet av min 16600
RolexSD1660013.jpg

Så ser man at "Swiss Made" står med fem små minuttmarkører under seg, mens på så og si alle andre jeg har sett så er det ingen mindre minuttmarkører under "Swiss Made" men kun en tykkere midt i mellom ordene ...
seadweller.jpg

Som sagt, ikke den store forskjellen, men lurer bare på om det er noen som kjenner noe til dette?
Sikkert litt samme som at det jo er forskjellig font på flere av de nyere Sub C`ene osv ...?
Og de gamle "Swiss - T >25" dialene ble jo skrevet på samme måte som min, så kanskje en trasitional dial?

Vet jo Rolex leverte ut "Swiss - T>25" dialer som faktisk hadde luminova, i starten.
Uansett, om noen aner noe om dette så taes all info imot med takk (Ikke klart å finne noe på nettet der ute om dette)

Mogens sin gmt master II 16710 som ligger for salg her, har luminova men med Swiss-t>25 dial.
Den er fra 1997 og en U serie.

Kanskje den er fake??? :p:p:p

Kanskje den er fake??? :p:p:p

AHHH, må ikke si sånt, hehe. får jo helt vondt i magen her ...
Skal uansett innpå service om ikke så alt for lenge så da får jeg endelig ro i sjela.
Men, alt av papirer, hang tags cronometer sertifikat osv har riktig serienr som klokka, og må si jeg har gått over den med lupe når jeg kjøpte den (bokstavelig talt:0)

Samt selgeren var en meget trivelig herremann som hadde en ikke helt ubetydelig samling andre eksklusive ur, samt flere Rolexer også som jeg fikk se på. Og han har selv kjøpt klokken hos en AD i 2004.

Men, helt ro i sjela får jeg nok ikke før jeg ser urverket ...

Så takk skal du ha gmortens, for at du fikk meg til å tenke på det enda en gang, haha:D

Så takk skal du ha gmortens, for at du fikk meg til å tenke på det enda en gang, haha:D

Sorry! Selvsagt er den ikke fake. Var bare en høyst upassende spøk.

Som beskrevet i andre tråder oppfatter mange på TS at kvalitetskontrollen på våre dyre ur er for dårlig før de forlater fabrikk, noe som resulterer i slike sjarmerende forskjeller. En annen ting er alderen på klokken din, kan det være et falmet område?

Jeg ville mer sett på din lille identifiserte forskjell som en kime til undring, leting og enkel forskning - nettopp det som gir glede ved hobbyen, fremfor en bekymring pga min sleivete kommentar:)

Men, samtidig! Du kan jo aldri vite??? ;)

Forøvrig ei fantastisk flott klokke du har kjøpt! Grattis!

Ok, da har jeg tvangstankene mine gått så hardt løs på nervene her at jeg tar avspassering og drar rett ned til Bjerke for å se om de gidder ta en titt (må uansett ha nye push pins til den ...)

Arghh!

Ja, da var jeg innom to av Bjerkes filialer, uten særlig hell dessverre. Skulle bytte baretter samtidig tenkte jeg, men hadde ikke orginale Rolex baretter (som det jo sitter på min klokke:0) hverken i Prinsens gate eller Karl Johan. Og i prinsens gate hadde de ikke verktøy til å åpne baklokket, og i Karl Johan ville de ikke gjøre det uten at jeg leverte inn klokken for at dkulle minimum bytte bakninger og trykkteste den. Og da det medfører at klokken må leveres inn, så droppet jeg det ...Skal uansett inn på full service om ikke så alt for lenge tenkte jeg, så får bare roe meg ned til da.

Men, selv om de ikke hadde hverken baretter eller kunne/ville hjelpe meg, var det en hyggelig affære uansett, faktisk.
Og har i allefall fått "bekreftelse" fra en av Bjerkes ansatte om at han var "99.9 % sikker på at dette er ekte vare, men såklart 100% kan jeg jo ikke være før vi får sett inni da ..." Hahaha, ja da var vi like langt.

Og urmakeren i Karl Johans gt som fiklet med den kommenterte det heller ikke, annet enn at det ble nevnt at "denne var det vel ikke så lett å få tak i brukt ...?" Så tar det som gode skussmål så langt, og så får jeg holde inntaket av single malt på et jevnt statie, helt til jeg får tatt service på den. Så nervene kan få roet seg litt her;)

Ha ha. Detaljer er fascinerende ja...:p
Dette med 3 eller 5 "klikk" under "swiss made" er jo noe av det som skiller de forskjellige (og sikkert svært tilfeldige...) skivevariasjonene fra hverandre.
Frekt omdøpt til Mark I, Mark II, osv, av skrullete klokkefreaks.;)

Dette er selvsagt gjort med fullt overlegg fra Rolex sin side for å drive detaljfikserte wis'er fra vettet.:cool: