forslag på dykkeklokke til 10k (max)

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
hei, en kamerat av meg er på let etter en dykkeklokke.
han vil gjerne ha en litt stor klokke med minst 300 meter vanntetthet, og gjerne i bronse.

mange av dere tenker nå "HELSON", og ja, men shark diver vil han ikke ha, men bronze klokke er ønskelig!

så bare kom med forslag på rundt 5-6 tusen (max 10k), gjerne ukjente merker!

hei, en kamerat av meg er på let etter en dykkeklokke.
han vil gjerne ha en litt stor klokke med minst 300 meter vanntetthet, og gjerne i bronse.

mange av dere tenker nå "HELSON", og ja, men shark diver vil han ikke ha, men bronze klokke er ønskelig!

så bare kom med forslag på rundt 5-6 tusen (max 10k), gjerne ukjente merker!

Be kompissen din se på Sharkdiveren med grønn skive i 42mm en gang til..
Lume-tec har en også..

http://www.lum-tec.com/collection/upcoming-models/m-bronze.html

Redigert:
Ikke kjøp Helson!

Legg til 30-40% så kan han få en brukt dykkerklokke fra Omega, IWC eller Breitling.

Ellers kan jeg ikke sove i natt uten at jeg har anbefalt en dykkerklokke fra Sinn.

U1 og EZM-3 kan han få brukt langt innenfor budsjettet sitt. Legger han derimot til litt ekstra (20-30%) får han disse nye.

Disse er trykktestet og sertifisert ihht DIN.

Redigert:
Hva med Benarus Bronze Moray med ETA verk, ekte dykker med safir baklokk. Vet ikke om den er tilgjengelig men min kostet 1450,- USD ny. Veldig bra finish og går godt innenfor COSC. Anbefales.
Tom

Mai-juni2012147.jpg

Hvilken IWC-dykker får jeg tak i til 13k, ferdig momset? :p

Ellers er jeg enig i Sinn. Hvis jeg var på utkikk etter ny, større dykker i +/- 10k-sjiktet - hadde jeg nok prøvd meg på en Sinn :)

Edit:
Vil legge til Oris som en kandidat. De får du brukte til godt innenfor 10k.

Redigert:
Hvilken IWC-dykker får jeg tak i til 13k, ferdig momset? :p

De gamle Aquatimerne i titan med gummirem går for en ganske rimelig penge. Solgte en selv for en tid tilbake, men den hadde både gummi og lenke. Husker ikke prisen, men kan ha vært 14k-ish.

Oris er et godt forslag :)

DOXA kan også være et alternativ.

Støtter forslaget om Doxa. Har selv en Doxa og kan virkelig anbefales! Beads-of-rice lenkene på disse er bare nydelige!

Jeg kjenner ikke til så mange dykkerklokker i bronse, men her er en dykker jeg synes er råtøff!

Tissot Seastar 1000 Automatic Chronograph :)
ve6RGij.jpg

For å kapre tråden litt, er Oliver Bronze Diver eller Lumtec M53 klokker som er egnet til å brukes som beater på jobb? Bør i såfall tåle litt uheldige slag, vibrasjoner og vann. Fornuften sier quartz eller G shock, men en pen diver frister mye mer:eek:

-Emil- her er allt lov og ur er til for å brukes.
Vi har gutter (menn) som bruker vintage rolex til vedkløyving med motorsag.
Har du en klokke fra riktig side Krigen så tåler de sannsynlig mere vann og støt en en jobb utsetter den for.

Barn+Fliser og andre uheldige kombinasjoner unntatt.

Skille

On-topic
Seyia Japan har et par dykkere jeg selv sikler på. Enten den rimeligere Seiko Sumo eller litt dyrere Shogun . SBDC0001/3/5/7

Eventuellt får du tanksen over alle tanks blandt dykkere med kvartsverk til like under (brukt) eller over (ny) ti tusen: Seiko Marine Master Tuna Can SBB-something