Forslag til barneklokker

Medlem
10. nov. 2008
Innlegg
1.171
Sted
Ski, Akershus
Har en gutt på snart 7 år, og han må vel endelig få seg en klokke han også.
Når jeg titter rundt etter barneklokker ser jeg stort sett klokker som ligner mer på leketøy en klokke. Jeg ønsker at han skal få en klokke som er passe til hånden. Robust og tøff, men som ikke er full av raketter, spiderman og masse annet tull. Noen som har vært gjennom dette og har forslag? Foretrekker online shopping
 
Fant ikke tråden her i farten nå, men etter en lignende diskusjon for noen måneder siden fikk min sønn (6 år) denne.

Han er strålende fornøyd og den har tålt alt den har blitt utsatt for hittil.
 
SNK805 eller SNK809. Disser er små og lette.

Jeg har en 805 du kan få kjøpe billig. (Jeg betalte 408,- totalt fra ebay)
 
afb8d751.jpg
[/IMG]
 
Ellers er club et godt alternativ. Dette er klokker som er vanntette til 100 m og som tåler en støyt. De har et tøft dykker utseende og kommer med både lenke, borrelås rem eller gummirem. Prisen ligger på mellom 5 og 700 kr. Masse utvalg av disse hos urmagasinet i ski. Anbefales! :)
 
Casio G-Shock må vel være en sikker vinner.
Tåler alt, kan fåes alle farger, forskjellige str. og lyser blått ! :p
 
Slår nok et slag for Sinn jeg.

556 er perfekt til en yngre kar. Liten, robust, lett leselig, klassisk og kul! Top grade ETA 2824-2. Passer de fleste remmer. Passer bra til Sinn's silikonrem, OEM lenke, nato, zulu og 90% av alle andre 20mm remmer som finnes der ute :)

Case diameter: 38,5 mm
Band lug width: 20 mm
Case thickness: 10 mm

Sinn-556.jpg
 
Har bestilt barneklokke til seksåringen. Det viktigste var at den hadde tall og en behagelig reim. Samt at den er billig - bare tull å bruke mye penger på disse ødeleggelsesmaskinene.

Valget falt på denne til en drøy hundrelapp:

41AKC%2BztkAL._SL500_AA300_.jpg
 
Synes som flere andre at Gul har det beste alternativet, har bestemt meg for denne til jenten på 4.
gu4297272.jpg

Å kjøpe en klokke som ikke er vanntett til et barn går ikke her ute på landet! I tillegg er det viktig med tydlige tall om de skal lære klokken! ;)
 
Ja, den er bare så bra, hadde den vært atomatic hadde jeg kjøpt den på flekken. Synes den er mye finere enn tilsvarende automaticmodell. Men manual er ikke noe for meg nå jeg skal passe tiden...
 
EDIT: Husk å ikke kjøp for stor klokke. Det er vell det viktigste?
 
I forbindelse med at ultralyden viste at jeg skal bli far til en liten pjokk er jeg i full gang med å finne klokke til han :)shock:) og fant denne damemodellen fra Hamilton! Det er jo bare en mindre versjon av den originale Khaki Officer på 44 mm. Denne er 34 mm. Store, gode tall og tydelige visere, vanntett til 100 meter, automatic ETA 2671 og vindu til urverket. Og siden jeg husket at vi hadde en tråd på dette dro jeg denne fram igjen.
http://www.hamiltonwatch.com/en/ladies/khaki/field/officer-34mm/H70365133

1299605456_large_Khaki_Field_FieldOfficerAuto_H70365133.jpg
 
Barn under 10 = flik flak. Greit at vi her inne digger klokker, men barna burde ha barneklokker.