Klokkeboksen begynner å bli full og jeg er rimelig fornøyd, men innser at det mangler en med hvit skive ala denne:
Ser altså etter en automatisk klokke som kan erstatte denne quartz Certinaen i utseende med noe av følgende egenskaper:
Primære bruksområder:
-Jobb (stort sett skjorte+olabukse)
-Sosiale lag, og romantiske middager. (Både veldig uformelle og litt mer formelle. Men har Railmaster til dress).
RASKT google bildesøk med noen eksempler på klokker jeg kan like (kun med tanke på utseende, har ikke undersøkt modell/merke, pris, historie osv):
Ser altså etter en automatisk klokke som kan erstatte denne quartz Certinaen i utseende med noe av følgende egenskaper:
- Hvit skive
- Fin med brun skinnreim (men kan gjerne komme på lenke så jeg har den muligheten også, og heller kjøpe uorg. reimer)
- Gjerne Chronograf (men ikke absolutt krav)
- Zenith, IWC, VC, B&M og andre kan være aktuelle, men også rimeligere merker som Seiko, Oris, Tissot, CW...
- Brukt. Prisklasse 5-60k, helst noe som holder sin verdi godt og/eller mye horologi for pengene.
- Ca 40-42mm, men ikke for tykk (har små håndledd)
- Gjerne enkel stiren og klassisk, men med moderne touch
- Gjerne racing preg/detaljer/historie (bilinterressert).
- Muligens gull(-farget eller andre materialer) klokke eller detaljer?
- Tydelige visere/god lesebarhet skader ikke (god lume er også fint)
Primære bruksområder:
-Jobb (stort sett skjorte+olabukse)
-Sosiale lag, og romantiske middager. (Både veldig uformelle og litt mer formelle. Men har Railmaster til dress).
RASKT google bildesøk med noen eksempler på klokker jeg kan like (kun med tanke på utseende, har ikke undersøkt modell/merke, pris, historie osv):
Redigert: