Forslag til klokke uten sort skive

Medlem
22. nov. 2012
Sted
Fredrikstad
Hei folkens!

Jeg ender som regel alltid opp med klokker med sort skive.

Størrelse 40-44mm.

Trenger hjelp til å finne en klokke med hvit, blå eller kanskje en helt annen farge på skiva.

Budsjett: 15k -ish

Forslag mottas med takk! :)

Føler meg som en forfatter med skrivesperre...klarer ikke finne noe jeg har lyst på...

Redigert:
Seamaster? Aquaracer? Longines Conquest GMT? Superocean Heritage hvit skive, blå bezel? Mange alternativer her. Spørs litt hva du er ute etter.

Ønsker ikke en typisk dykkeklokke, ser etter noe litt mer dressy som kan brukes som verdagsbeater.

Hverdagsbeater og dressy i ett? Nå spør du vanskelig :p
L2.629.4.78.6 Longines Chronograph White Dial Bracelet Pris 15.095,-
L3.687.4.99.6 Longines Conquest Blå/Stål Ø41 mm Pris 8.795,-
MOA8791 Baume & Mercier Classima Executives Contemporary Pris 16.195,-

den siste der kanskje litt for dressy?

Et noe uvanlig merke kanskje, men har hørt mye bra. Sitter jo også en ETA klone i dette.
http://www.prometheuswatch.com/product/prometheus-signatura-daydate-white-automatic-dress-watch/

Eller denne: C9 Harrison Chronograph - Sapphire Blue/Alligator Edition automatic Chronograph from Christopher Ward - Made in Switzerland too much? Finnes uten chrono også

Har du vurdert å strekke budsjettet ditt til en OMEGA Aqua Terra? ;)

I beste TS-ånd er den mitt forslag :cool:

Bilder fra WUS.

1135045d1372239939-aqua-terra-black-blue-white-sej1_8075a.jpg

1135036d1372239392-aqua-terra-black-blue-white-sej1_7965.jpg

1135034d1372239336-aqua-terra-black-blue-white-4.jpg

Fantastisk flott klokke, min favoritt blant forslagene hvis vi ser bort fra DJ II med blå skive...men her snakker vi vel også relativt stort strekk i budsjettet?

De koster 33800 hos forhandler. Får de sikkert brukt i Norge til nærmere 20-tallet. Ser sjeldent AT dog av en eller annen grunn.

Når vi først har doblet budsjettet ditt, hvorfor ikke triple det? Da begynner vi å snakke entry level JLC og en vanvittig god value. Men det forutsetter at du liker å gå med reim istede for lenke da.

Hvis klokken fra Frederique Constant frister, så har mogens en for salg. Den er kjempeflott, og jeg hadde tatt den selv hvis jeg ikke hadde like målrettet som jeg er nå;)

Jeg tenkte øyeblikkelig på forrige modell Aqua Terra med 2500-verket, hvit skive med blå visere. Den tenker jeg forsåvidt ofte på...

849658d1350401205-aqua-terra-captains-watch-aqua-terra-blue-markers-1.jpg

Denne med blå skive er jo heller ikke så dum...

5484997543_cc7e4d67f8_b.jpg

(Bilde tatt fra denne posten på WUS.)

Redigert: