Forslag til ny klokke?

J

Julien

Guest
Jeg er på utkikk etter en ny klokke. Derfor spør jeg her om dere har noen forslag.
Vet jeg ikke får alt jeg ønsker meg i en klokka og at noen ønsker ikke blir oppfylte.
Vil gjerne ha:
Hvit gull eller platinum
Lys skive
Sort kroko lenke med deployante
Stort sekund viser
Perpetual kalender
Månephase
(har også lyst på Tourbillon men har mest sannsynlig ikke råd)
Ikke justeringsknapper på sidene (de små nedfelte som Patek og Vacheron bruke yppig, de er stygge synes jeg)
Budsjett? Tja, kan altid selge bilen, men helst ikke huset ;)
IWC har en som er veldig nær men uten stor sekund viser. Patek og Vacheron og Breguet har med stygge knapper på siden....Blancpain har nå kommet med en mer elegant løsning når det gjelder justeringsknapper men jeg har dårlig erfaring med Blancpain...
Any suggestions?

Sånn! Ferdig arbeid.:mrgreen:

32151.jpg

Eventuelt denne.

Patek+Philippe+5204P+split+seconds+rattrapante.jpg

Redigert:
Ja, dette må være prototypen på luksusproblem. Tenkte først på IWC Portuguese Perpetual Calendar, men ser du har vært innom den. Jeg har når jeg tenker over det ikke sett en perpetual kalender med senter sekundviser i det siste, men jeg kom over en Jaeger LeCoultre Master Control Perpetual Calendar som kan se ut til å matche kravspesifikasjonene.

Der slo du meg @UJU med et godt stykke arbeide! Men knappene da? Faller de i smak?

Redigert av en moderator:
Jo, takk for bra innspill, men PP med repetition des minutes koster trolig mer en huset mitt, og den andre har chrono og det vil ikke jeg ha...(jeg vet jeg er sær, men er ikke vi alle som er klokkentusiaster).

JlC sitt er også fin og veldig nær idelle mitt. Det har også en nå med tourbillon som man kan få til en bra pris hos de riktige forhandlere, men her igjen så klarer jeg ikke de små nedsunkene knapper som miner meg om Casio sine klokker.
http://www.jurawatches.co.uk/collec...tieme-perpetuel-jubilee-5046520-watch-jlc-093

Synes at det med å lete etter den perfekte klokke er jo en spennende del av kjøpsprosessen, på lik linje med unpacking.

Flere forslag?

Tusen takk Ralph! Helt fantastisk! Skammer meg litt men jeg hadde aldri hørt om de. Ser at de koster omtrent det samme som bilen min ja, rundt 75 000 dollar... Utmerket valg for min del, fortsatt stygge knapper på siden, men resten er perfekt, gleder meg til å se på de "live",må nok en tur til Sveits for å få sett på de snart :)

Det vil nok komme mange kreative forslag, men vi må vite en ting: Hva er budsjettet?:confused:
Mange av forslagene hittil har jo vært bra, men flere av dem koster jo en "liten" slump :p

Godt spørsmål. Min tilnærming til dette er at penger er bare penger. Opptil 100 000 kan jeg kjøpe nå, opptil 500 000 må jeg spare, over er ikke aktuelt.

Definitivt en av de jeg vurderer. Så langt ser jeg på De Bethune DB16, A.Lange&S. 1 Moonphase (samme som Clint Eastwood bruker privat nå at han endelig har gått bort fra Rolex), JlC Master Ultra Thin Perpetual (bilde over), IWC Perpetual calender (dessverre modellen i Platinum er utsolgt, men det finnes noen brukte å få tak der ute), gammel IWC Da Vinci (fra da de var runde), VC evig kalender, og Breguet Moonphase calender. Dette er ikke lett, prisene varierer mye, og er egentlig ute etter en "siste klokke" da samlingen ønskes ikke utvidet ytterliggere utover denne. Skal ta meg god tid men er takknemlig om dere har flere forslag for per dags dato er jeg ikke sikker på om noen av disse er helt riktig, De Bethune er nærmest men også dyrest så det blir ingen kjøp med det første uansett.

Her var det mange godbiter å velge mellom @Julien!
Du gjør det nesten umulig å velge.

Har ikke kompetanse i disse luftlag (heller). Men jeg merker at jeg gjerne ser en galleritråd :)

Jules Audemars

For en som ikke er noen stor fan av Royal Oak serien og dermed ikke gitt noen nærmere kikk på det andre Audemars Piguet tilbyr, har jeg ved en ren tilfeldighet kommet bort til Jules Audemars equation du temps. Tenker det kan fort bli den.

Håhoi...det er jo en skjønnhet @Julien. Jeg tør ikke tenke listepris engang. Håper, håper, håper det blir den!