Fortell meg litt om IWC sin cal. 80111 og sine vintage collection med dette urverket

Medlem
22. april 2008
Hei.

Har alltid lyst på en IWC etter flere rolex, ap, JL og Omega.
Kan noen som har erfaringer med IWC 80111 fortelle litt om deres synspunkter med IWC og dette urverket?

Er mest interessert i IWC vintage Inge.3233. Er ikke den litt stor for å være dressur?

Hvordan er den sammenlignet med rolex 3135, 3130 og den nye 3132 i Explorer?

Takk!

Hei.

Har alltid lyst på en IWC etter flere rolex, ap, JL og Omega.
Kan noen som har erfaringer med IWC 80111 fortelle litt om deres synspunkter med IWC og dette urverket?

Er mest interessert i IWC vintage Inge.3233. Er ikke den litt stor for å være dressur?

Hvordan er den sammenlignet med rolex 3135, 3130 og den nye 3132 i Explorer?

Takk!

En rask måte å få noen tilbakemeldinger på, kan være å legge inn noen forespørsler på IWC's eget brukerforum
http://www.iwc.com/forum/en/

Traff mange som ville dele sine erfaringer med meg vedr. mine tidl. Ingenieurer og nåværende Big Inge.

Lykke til!

IWC sitt kaliber 80111 er et meget godt og robust verk. Det er et vaskeekte inhouseverk, med IWC sitt pellatonwinding. Jeg har selv ingen IWC med dette verket, så erfaringer får andre komme med.

Selv om kaliber 80111 ikke er så gammelt, og IWC har gjort litt nytt her, er det basert på god "gammeldags" IWC-teknologi. Pellatonwindingen er gjennomprøvd og gjør verket langt mer spennende enn Rolexverkene IMO. Når det gjelder kvaliteten tror jeg neppe dette står tilbake for mye annet, verken med hensyn til servicekostnad og hyppighet eller nøyaktighet.

Min erfaring med cal 80111 fra Vintage collection Aquatimer er utelukkende positiv. Mitt går meget presist etter mitt skjønn.

Når det kommer til størrelsen så tror jeg ikke du vil føle deg ukomfortabel med 42,5 mm. Min AT er 44 mm og den kan fremstå som enda større pga den smale bezelen og det store glasset. Allikevel går den fint som dressur. Iallefall for meg.

Når det gjelder sammenligning med de andre klokkene du nevner har jeg ingen forutsetning for å uttale meg.