Fotball og klokker

Medlem
20. okt. 2010
Innlegg
506
Sted
Asker
Siden det er cupfinale idag og jeg ikke har noe forhold til hverken Molde eller Odd men heller ikke har noe annet å gjøre fikk jeg lyst å søke opp klokkemerker som sponser fotball. De har blitt en del av det siste året.
På Baselworld som jeg besøkte tidligere i år var bl.a. Hublot stolt hovedsponsor av Fotball VM i Brasil som de feiret med denne modellen.
c308601e6283f6de4c41c625e3a2bc73.jpg


Hublot sponser også Bayern München
0ffcaebd-zoom.jpg


Ellers var det sveitsiske laget i VM sponset av Bucherer med denne fine Patravi ScubaRec modellen
912e0be35b8630525902820c0f447725.jpg
.
Vinneren av VM , Tyskland har lenge hatt et samarbeid med IWC.
371804_DFB_2008_NEU.jpg

Watchtime hadde forøvrig tidligere iår et morsomt intervju med den tyske landslagssjefen om hvilke klokker spillerene foretrakk

Blandt klubblagene liker jeg Barcelona som samarbeider med Maurice Lacroix, selv om deres største stjerne Leonel Messi er ambassadør for Audemars Piguet
[video=youtube_share;CDBmUNIq8Us]http://youtu.be/CDBmUNIq8Us[/video]

Min personlige favoritt er imidlertid denne råtøffe carbonmodellen fra Jean Richard som samarbeider med Arsenal. Denne modellen finnes bare i 50ex hvor hvert ex er signert av 3 forskjellige Arsenal spillere så den er nok mest for blodfans av Arsenal. Ligger også på det dobbelte av hva JR pleier å koste
a1d93f4ec0cd29be7a62e509253340ce.jpg
 
Redigert:
Vet ikke så mye om Rotary, men regner med at det står i stil med laget de sponser:

watermarked_thumbnail.aspx

Aldri hørt om merket.
Prisnivå og omdømme ligger så vidt jeg kan bedømme langt under det jeg forbinder med Chelsea så det er kanskje en russer som har kjøpt opp i Rotary også ..
 
ManU og Bulova ...
Da er det godt City har bedre smak med Richard Mille
[video=youtube_share;GoXYlssvRDE]http://youtu.be/GoXYlssvRDE[/video]
 
Jeg lurer litt på hvor lurt det er å knytte merkenavnet sitt til noe så følelsesterkt som et fotballag. Ta Rotaryklokken nevnt over her: Med litt eksponering kan det hende endel supportere vil kjøpe en slik. Samtidig vil et langt større antall Chelseahatere assosiere klokken med laget, og ikke bare hate merket til evig tid, men i ytterste fall banke opp de som måtte bære en Rotary.