Fotball- regelendring?

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Hva synes forumet om mitt forslag til regelendring i fotball:

Ballen er ikke ute over sidelinja eller dødlinja før den har vært i bakken, eller i kontakt med en spiller.

Jeg tror denne regelen hadde forbedret spillet. Jeg synes det er idiotisk at et hjørnespark som skrus utover skal bli avblåst fordi det har vært over sidelinja i lufta. Lange pasninger langs sidelinja blir fulgt med argusøyne av en linjemann for å se om den passerer sidelinja 10 meter opp i lufta. Med denne regelendringen ville kantene kunne utnyttes bedre og man ville få spennende hjørnespark hvor ballen kommer fra bak dødlinja og faller ned like foran mål. Hva er motforestillingene?

Har jeg ikke noe troen på skal jeg være ærlig..spilt fotball hele mitt liv og det der ville nok ikke funket! Vis noe sånt skulle fungere måtta man jo ha mer plass rundt selve banen da.. og det måtte vært et likt mål på dette over alt noe som vil være nesten er umulig å kunne få til i forhold til feks de stadioner som finnes.. Eneste dette i teorien kunne vært mulig på er hjørnespark -> der det av og til hender noen ikke klarer å holde ballen inne på banen (noe som er en dårlig prestasjon av den som slår hjørnesparket). Men dette er vel neppe noe som kommer til å bli aktuelt og det vil på en måte fremme drillofotballen fremfor barcafotballen.. Nei takk for min del ;)

Forstod ikke helt argumentene dine. Men jeg er enig med deg i en ting: Alt som fremmer drillofotballen må bort. Den mannen har ødelagt norsk fotball for generasjoner. Jeg håper på brakseier til Portugal på lørdag.

Okay.. du ser greia med at det er ulik plass rundt en fotballbane i forhold til hvor mange meter det er feks fra side linjen og til tribunen eller et gjerde.. Noen steder er jo dette veldig litte, feks på anfield hvor mitt favoritt lag holder til er det snakk om et par meter. Men på feks stadion til roma hvor det er løpebane rundt hele banene vil det jo være mange mange meter til trubunen og det vil på en slik stadion være mye mer plass til din regel endring og lagene på slike steder vil kunne dra en fordel av nettopp denne reglen -> ergo de vil ikke ha like forutsetninger å spille etter. Og vis man da skal innføre dette må det jo være et lik antall meter, centimeter etc utenfor den oppmålte banene til dette og på mange baner er denne plassen minimal og jeg tror da det rett og slett ikke blir noen poeng med denne reglen. På hjørnespark kunne man latt det gå så lenge ballen kommer inn på banene igjen, men ser heller ikke der for meg at det hadde gjort ting noe mer spennende, de hadde bare lagt om forsvarstaktikken og fått hindret denne fordelen uansett.. Er heller ikke så lett å skrive dette veldig riktig da engasjemente blir for stort og for mange ord og meninger vil ned på en gang ;)

Apropo drillofotballen, så funker det jo stort sett med Norge da ikke vi akkurat har mange spillere til å kunne spille barcafotball.. Og med landslaget vårt synes jeg det er morsommere å kunne klare å vinne en del kamper og komme til EM eller VM enn at vi skal spille flott fotball, for da kommer vi dessverre ikke lagt med de spillerne vi har (pr dags dato i alle fall)... Du så jo hvordan det gikk med spes Hareide og Norge..ble ikke mye resultater ut av det! Men gjenerelt liker jeg ikke drillofotballen, men patrioten våkner litt når det er landskamp på programet, da vil jeg at vi skal vinne :)

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan størrelsen på fotballstadion skal gjøre regelen urettferdig. Ingen spillere skal jo løpe utenfor linja. Ballen skal kunne skrus over sidelinja så lenge den lander på banen. Hvor langt over sidelinja tror du de klarer å skru en ball som skal lande innenfor sidelinja igjen? 1-2 meter? Jeg vet ikke om noe stadion som har vegg ved sidelinja.

Når det gjelder norsk fotball så er jeg uenig med deg. Jeg vil heller IKKE komme til et mesterskap enn å drite oss ut foran en hel verden som vi gjorde under VM i USA.

Når det gjelder norsk fotball så er jeg uenig med deg. Jeg vil heller IKKE komme til et mesterskap enn å drite oss ut foran en hel verden som vi gjorde under VM i USA.

Husker når Norge slo Brasil, aldri vært så sint i hele mitt liv. En trist dag for fotballen. Må vi aldri få sånne øyeblikk igjen;)

Mistolket side linje saken din litt, så skjønte mer hva du mente i ditt siste innlegg;) Så da kan mesteparten av mine innlegg sees bort i fra! Men jeg ser ikke hvorfor man skal legge til denne reglen og hva "godt" den skal gjøre.. Er jo en faktor man må klare å mestre det å holde ballen på banen! Da kan vi vel bare legge ned landslaget da vis vi ikke skal utnytte en del av våre fordeler ;)

Hva er fotball og hvor spilles det? Er det populært?¨

Og hvorfor må de endre reglene? Kan man ikke bare følge dem heller?

Jeg skulle ønske de gjorde det forbudt å spille med hårbånd og andre accessoir'er.
Det ser jo for pokker ut som love parade det ute noen ganger...:-x;)