Føler du det går trått for Høgmos menn?
Ja?
Jeg og følte det slik. Men ikke nå lenger.
Debatten om landslaget er for unyansert. Man er for kritisk til Høgmo, for opptatt av resultatet. For å bøte på dette, mener jeg man må endre måten å vurdere fotballkamper på. Bare slik kan man forstå Høgmos storhet.
Mål kan ikke lenger alene avgjøre kamper. Det er ikke rettferdig nok.
Høgmos storhet vises ikke godt nok i målprotokollen. Dette må endres. Selvsagt.
Ny vekting:
Ett mål = 20 vekttall
Tre gode posisjoner = 10 vekttall pr posisjon.
Sjanser = 50 vekttall
Nesten-sjanser 25.
Nesten-nesten-sjanser gir 15 vekttall. Kunne minne om en nesten-nesten-sjanse gir 10.
Innslupne mål = -10 vekttall.
Overganger som ender i ingenting honoreres med 15 vekttall.
Ikke tape med mer enn 2 mål = 75 vekttall. Episoder i kampen som gir Høgmo gode svar = 100 vekttall. Råskap = 30 vekttall pr råskap.
Basert på denne modellen vant vi faktisk kampen mot Estland med 265 mot 35. Med andre ord utklassing.
Smak på det, ta på det, gjør dette begrepsapparatet til ditt eget.
På denne måten vil i hvert fall min interesse for kvaliken bli vesentlig styrket! HEIA NORGE!
Ja?
Jeg og følte det slik. Men ikke nå lenger.
Debatten om landslaget er for unyansert. Man er for kritisk til Høgmo, for opptatt av resultatet. For å bøte på dette, mener jeg man må endre måten å vurdere fotballkamper på. Bare slik kan man forstå Høgmos storhet.
Mål kan ikke lenger alene avgjøre kamper. Det er ikke rettferdig nok.
Høgmos storhet vises ikke godt nok i målprotokollen. Dette må endres. Selvsagt.
Ny vekting:
Ett mål = 20 vekttall
Tre gode posisjoner = 10 vekttall pr posisjon.
Sjanser = 50 vekttall
Nesten-sjanser 25.
Nesten-nesten-sjanser gir 15 vekttall. Kunne minne om en nesten-nesten-sjanse gir 10.
Innslupne mål = -10 vekttall.
Overganger som ender i ingenting honoreres med 15 vekttall.
Ikke tape med mer enn 2 mål = 75 vekttall. Episoder i kampen som gir Høgmo gode svar = 100 vekttall. Råskap = 30 vekttall pr råskap.
Basert på denne modellen vant vi faktisk kampen mot Estland med 265 mot 35. Med andre ord utklassing.
Smak på det, ta på det, gjør dette begrepsapparatet til ditt eget.
På denne måten vil i hvert fall min interesse for kvaliken bli vesentlig styrket! HEIA NORGE!