Fotooppgave- hjelp!

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Oslo
Hei folkens!

fått en fotooppgave idag å trenger hjelp til forslag til bilder som kan tas. Her er det bare å komme med tolkning og ideer, for jeg trenger all hjelp jeg kan få!.

slik lyder oppgaven : Tema - Oslo en tryggere by-

Noen som har forslag til bilder som kan tas? jeg har tenkt å fokusere litt på det positive ved denne "casen" ( natteravner, politiet i gata, folk går sammen, følger hverandre hjem .... )

Kom med forslag!

Tusen takk for alle innspill :)

Jeg hadde vinklet dette andre veien.

En kampanje som viser gjerningsmenn ;
-bli tatt av politiet (bildetekst; Han skulle bare rappe en iPhone. Nå tilbringer han julen i varetekt)
- banket opp (Bildetekst; Lite visste de at jenta de skulle rane var norgesmester i MMA)
- får spray i ansiktet. (Faren til denne jenta er jeger og hun fikk bjørnespray til jul.)
- Blir oppsøkt av torpedoer ( Han valgte feil fyr å rane)
- "våkner" opp og tar ansvar for handlingene ved å trille en hjerneskadet person han har overfalt. ( For 5 år siden banket jeg opp og ranet en uskyldig fyr sammen med to kamerater. Nå har jeg innsett at jeg har ødelagt et helt liv)

Tanken er at hvis man retter seg mot gjerningsmenn og bidrar til en holdningsendring hos disse, så vil det være en bedre kampanje enn å spre frykt til uskyldige mennesker. IMHO.

Lykke til!:)