Tok steget opp fra et lite kompaktkamera til stort kompaktkamera igår og gikk for en X10. X20 er annonsert, så prisene på X10 har blitt satt ned ganske mye den siste tiden. Til 3 lapper kan jeg ikke skjønne annet enn at det er et meget bra kjøp.
Veldig imponert over makrofunksjonen, så her ligger alt til rette for kule klokkebilder
@Juice
Bruker du x10 fortsatt, og er du i så fall fornøyd? Tenker blant annet på dine macrobilder og klokkebilder forøvrig.
Til alle fotoeksperter her inne +
@Entropy - ja, ikke pluss Entropy som om du ikke er en av fotoekspertene, men for å få din attention
Jeg er på utkikk etter et bra allroundkamera som dekker mitt amatørbehov, som i hovedsak er:
1. Reisekamera - orker ikke dra rundt på hybriden jeg har, så det MÅ gå i jakkelommen. M.a.o. et kompaktkamera
2. Reisekamera - må ha zoom
3. Lyssterkt - til f.eks innendørs bilder fra GTG, julekvelden, Dagens klokke etc.
4. WiFi
5. Macrofunksjon for klokkebilder
Jeg tenker max budsjett på kr 4.000,- inkl ekstra batter, lader og minnekort. Pakkepriser med dette inkludert finner jeg USA, så "norsk" pris uten tilbehøret skulle ligge innenfor.
Har blant annet sett på disse:
Sony Cybershot DSC HX50v
Canon powershot s120
Fujifilm xq1
Kom gjerne med forslag til andre modeller, gode råd i forhold til andre egenskaper jeg bør tenke på osv. MEN, ikke forslag type "spar litt til og kjøp Sub". Jeg ser ikke poenget i at en amatør som meg skal ha noe dyrere. Det kan heller være rimeligere.