Fra meg til meg!

Medlem
18. des. 2012
Sted
Nøtterøy
Hei.

Tiden nærmer seg endelig da masteroppgaven skal leveres, og i den anledning må jeg jo kjøpe noe til meg selv. Jeg har spart og leita i snart 4 år etter den perfekte klokka til en slik anledning, og dekt stort sett alle spektere av merker, modeller, typer, metaller o.l.

Jeg har funnet god følelsen hos Glashutte Original Senator Hand Date. Jeg prøvde den på hånden hos Tidemann igår, og elsket den. Problemet er bare at jeg også har prøvd Rolex Explorer II(216570), og elsket den også. Jeg har også sikla på JLC Master Control ref. 1548420, men enda ikke fått prøvd den.

Nå, jeg har bestemt meg for å sette et pris tak på ca 45k i første omgang. Noe som innebærer å kjøpe rolex eller JLC brukt. GO alternativet får jeg "factory fresh" innenfor budsjett;)

Spørsmålet mitt til kollektivet er vel egentlig om dere har noen andre alterativer innenfor budsjett(ha ha, veit åssen dette går:p) som jeg kan ha oversett? Er mulig dette gjør avgjørelsen enda værre å ta når den tid kommer, men liker å være nøye:D

Klokker av typen GO og JLC er mest av interesse, altså mer "dressy" enn explorer. 100-200m vanntetthet er absolutt ingen "must have".

på forhånd takk for hjelpen!

Patrick

Redigert:
En brukt Rolex ev JLC vil kanskje ikke tape så mye av verdien ved et videresalg. En factory fresh GO taper seg nok mye i gjensalgsverdi med en gang du tar klokken ut fra butikken. Jeg ville valgt ny GO, uten tvil. Og så ville jeg fått gravert inn navn og dato, tittelen på masteren eller noe slikt for å sørge for at jeg aldri skulle komme på tanken om å selge den videre. Og så ville jeg begynt å spare til en brukt Rolex etterpå.

Nå hadde ikke jeg samme budsjett for første klokken min, men kjøpte en som svært få andre har og fikk gravert rotoren på den. Jeg har lyst på en Rolex, JLC og alt mulig annet etter hvert, men liker tanken på å ha en klokke som skal være med for alltid og som jeg aldri kommer til å vurdere å flippe. :)

En brukt Rolex ev JLC vil kanskje ikke tape så mye av verdien ved et videresalg. En factory fresh GO taper seg nok mye i gjensalgsverdi med en gang du tar klokken ut fra butikken. Jeg ville valgt ny GO, uten tvil. Og så ville jeg fått gravert inn navn og dato, tittelen på masteren eller noe slikt for å sørge for at jeg aldri skulle komme på tanken om å selge den videre. Og så ville jeg begynt å spare til en brukt Rolex etterpå.

Nå hadde ikke jeg samme budsjett for første klokken min, men kjøpte en som svært få andre har og fikk gravert rotoren på den. Jeg har lyst på en Rolex, JLC og alt mulig annet etter hvert, men liker tanken på å ha en klokke som skal være med for alltid og som jeg aldri kommer til å vurdere å flippe. :)

Det var slett ingen dum ide! Må nesten forhøre meg med Tidemann hvordan man skulle ordnet med inngravering, men det burde vell la seg ordne:D

Takk for super ide!;)

+1

Klokker som man selv har historie til (og det vil jeg si du i aller høyeste grad kommer til å ha), skal ikke selges, og dermed blir annenhåndsverdi irrelevant! ;) Tenk hvor hyggelig det blir å dra frem en godt patinert GO om 30 år og fortelle fremtidige generasjoner at dette var klokken du kjøpte da du avleverte masteroppgaven din!

+1

Klokker som man selv har historie til (og det vil jeg si du i aller høyeste grad kommer til å ha), skal ikke selges, og dermed blir annenhåndsverdi irrelevant! ;) Tenk hvor hyggelig det blir å dra frem en godt patinert GO om 30 år og fortelle fremtidige generasjoner at dette var klokken du kjøpte da du avleverte masteroppgaven din!

Hvis jeg greier å holde på den så lenge, så har du helt rett. Det er noe spesielt med en klokke som har vært i en persons eie fra den var ny og over lengere tid. Skal gjøre mitt beste for å holde på den første skikkelige nykjøpte klokka til noen kan arve den.