Fra plastklokkenes verden, Triwa gjør noe riktig

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg har ikke akkurat hengt meg på plastklokkeripoffavrolex-bølgen, i likhet med vel de fleste her inne ;) Men jeg registrerer at de er populære utenfor asylet. Med rette, om jeg skal dømme etter den siste modellen deres, Nevil. En ganske så vintage-inspirert chrono med Nato i skinn.

WTF? Om slikt som dette blir allemannseie må jeg anstrenge meg mye hardere for å føle meg horologisk overlegen den gemene hop ;)

IMG_3380-520x390.jpg


IMG_3381-520x390.jpg


IMG_3383-520x390.jpg
 
Den så jo ganske bra ut for å være ett typisk mersalgsprodukt på Brandstad/Match. Spesielt at de faktisk løfter frem andre reimer som Nato. De har jo hittil vært forbeholdt klokkeconnoisseurer..
 
Enig her, denne er faktisk litt vanskelig å kritisere, selv om jeg har en instinktiv lyst ettersom det er et slikt moteklokkemerke :)
 
Jeg må innrømme at jeg har sett værre enn denne, ja. Men det skal nok skje mye før du ser meg med en Triwa på armen ;)
 
Tja, jo, på bilder ser den jo ikke halvgærn ut, og remmen ser jo bra ut. Men jeg har fingret litt med et par Triwaer tidligere, og de føles rimelig kjipe, svært lette og plastikkfølelsen er naturlig nok sterk.

Morsomt for øvrig at det dukker opp Natoer andre steder enn i ũbernerd-miljøet, registrerer også at superharryene i Moods of Norway har lansert klokker, deriblant en med brandet Nato.
 
....registrerer også at superharryene i Moods of Norway har lansert klokker, deriblant en med brandet Nato.

Kikket på utvalget av Moods klokker hos Thune i Karl Johans gate her om dagen, kan ikke si jeg ble imponert.. Hva i alle dager er det med de grusomme fargene Moods, Nixon og de andre harrymerkene leverer klokkene sine i? Ser jo ut som ei bøtte med duplo.
 
På avstand er det pent, men følelsen av å bære den på armen er ikke "gofølelsen" ekte mekanikk gir. Bærer jeg et av mine mekaniske ur, føler jeg nærmest at jeg bærer på en hemmelighet, kun for innvidde å se. Sykt kanskje, men slik er det :)
Den følelsen gir ikke en plastquartz uansett utseende :)
 
Definetivt. Og som sagt noe kjøp blir ikke aktuelt, men kontra den modellen som en på jobben hadde på seg på onsdag som så ut som et firkantet askebeger så synes jeg dette var et kvantesprang i riktig retning.

Og ikke minst overraskende.
 
så sant, så sant mikkemus23! Jeg føler akkurat det samme; Med mekanisk på armen bærer man på en liten hemmelighet. Det er litt sær, men god, følelse! Det er noe bare en selv forstår seg på, i tillegg til galingene herfra og urmakere. Du kan sitte med en slitt og "stygg", men sjelden og ettertraktet klokke med et eller annet spesielt verk på trikken uten at noen som helst ville legge merke til den (med mindre de tilhører en av de to nevnte gruppene :)). Hadde de lagt merke til den ville de nok bare tenkt at stakkaren der ikke har råd til en ny klokke. Det er et slags privilegium man har, å omtrent bare være den eneste som vet å verdsette herligheten! Det er da også en viktig del av en diskret eleganse, å være gjennomført på det å benytte seg av noe enestående/spesielt/avansert/flott uten noe behov for noen annens anerkjennelse! Den følelsen liker jeg! ;)
 
Ikke noe for meg men design konceptet, stilen, var kul. Priset er vel sikker ikke mye så for en gave til en non-WIS kan det väre kul;)
 
Tror vel ikke det er noe for noen her inne. Men som du sier. Kult design.


Og om noen her inne trenger klokker til non-wis så send for all del en pm.
Jeg har plenty med klokker fra inntil nylig hvor jeg trodde klokker hadde batterier.:twisted:
 
Postet egentlig dette i Snikksnakk-tråden, før jeg kom på at vi hadde en Triwa-tråd....

Uansett, jeg liker ikke å innrømme det, men denne Triwa-klokken liker jeg veeeeldig godt.....

11358816-origpic-96b2ec.png


11358816-origpic-d7d11f.png
 
Jeg tør påstå at kvaliteten på Triwa-klokker stinker, selv for dette segmentet. T.o.m. madamen var snar til å ombestemme seg når hun fikk prøve på armen en Triwa-klokke hun hadde falt for etter kun å ha sett den på bilder.

Husj og fysj og føy!