Frankenbuild

Medlem
8. juli 2011
Sted
Norge
Jeg håper aldri jeg finner klokken min i en tråd som denne. I mine øyne så er det skremmende å se slikt (selv om jeg vet at det foregår):
Pepsi 1675 build

Helt utafor IMHO, hva tenker dere?

:mad:
Skjønner ikke hvorfor disse folkene ikke bruker ferdighetene og tiden sin på å bygge egne klokker med eget design. Det kunne blitt veldig spennende. Dette er jo bare 100% latterlig selv om arbeidet er imponerende. Heldigvis tror jeg ikke disse folkene noensinne ville prøve å selge dette som en ekte Rolex, men er ubehagelig at de i det hele tatt finnes.

Skjønner ikke hvorfor disse folkene ikke bruker ferdighetene og tiden sin på å bygge egne klokker med eget design. Det kunne blitt veldig spennende. Dette er jo bare 100% latterlig selv om arbeidet er imponerende. Heldigvis tror jeg ikke disse folkene noensinne ville prøve å selge dette som en ekte Rolex, men er ubehagelig at de i det hele tatt finnes.

Problemet er jo at uansett om de er ærlige når de selger så er det ikke sikkert at nestemann i kjeden er det :(

Problemet er jo at uansett om de er ærlige når de selger så er det ikke sikkert at nestemann i kjeden er det :(

Ja, det som gjør at det er så skummelt. Tenk 50 år down the line. Plutselig blir en slik frankenbuild med et ekte Rolex-urverk hentet fram som en ukjent prototype e.l. Enda glad jeg ikke har havnet på vintage-kjøret, tror fort jeg kunne mistet nattesøvn av frankenfellene som finnes.

"Vintagizing" - morsomt uttrykk :) Minner meg om en klokke som ble solgt her forleden hvor en tidligere eier hadde puttet bezelen i stekeovnen (ingen kritikk fra min side).

Normalt syns jeg folk skal få lov til å gjøre som de vil med klokkene siden.

Dette er ikke normalt!

Huff...ja, det vintagekjøret. Både glede og bekymring. Heldigvis er det bedre odds enn lotto hvertfall. :D

Nja. Må vite hva man driver med, vettdu... ;)

Ellers er frankenbyggere noe jeg ikke liker. Som sagt, det er ikke sikkert historien følger livsløpet til klokka. Det gjelder også noen byggeprosjekter her på sonen i det siste...

EDIT: Tror dette er min første post på Rolex-forumet. Hva skjer? :D