Dette uret ble lansert sammen med to andre utgaver i begrenset opplag på 1888 eksemplarer i Baselworld 2011 (årlig klokkekonferanse i Basel) til en pris på 21 000 kr per klokke.
Under premisset av Frederique Constant sitt slagord "Live your Passion" skapte de disse tre klokkene i forbindelse med Peking - Parisløpet, en bilkonkurranse i motorsportens barndom som aller først startet i 1907.
Dette nydelige uret har en håndpolert 43 millimeter kasse i 316L rustfritt stål. FC396-urverket er mekanisk og selvopptrekkende ved hjelp av en gravert rotor som er synlig via glasset på baksiden. Kronografen har flyback funksjon som gjør det mulig å starte en ny tidtaking umiddelbart etter den forrige er blitt avsluttet. Minutt- og timeviserne er dekket med Superluminova som gjør det mulig å lese av tiden i mørket.
Jeg selger da den er litt for stor for håndleddet mitt på 16 cm Ø.
Kjøpte brukt av en i nærområdet på Finn.no og har siden brukt den kun et par ganger.
Klokken er kjøpt hos norsk forhandler i 2011 hos Lervik ur i Haugesund, og befinner seg nå i Trondheim.
Selger rimelig grunnet en kosmetisk slitasje på innsiden av skinnreimen.
Prisantydning: 8000kr
Tekniske spesifikasjoner:
Power reserve: 42 hours
Case material: Stainless steel
Bezel material: Stainless steel
Case shape: Round
Bezel shape: Round
Case size: 43.00 mm
Lug width: 23 mm
Case height: 14.80 mm
Dial: Silvered
Numerals: None
Hands: Arrowhead-shaped, polished stainless steel
Water resistance: 100 meters
Strap: Black crocodile-pattern leather with steel folding clasp
Crystal: Sapphire, convex, antireflective
Case back: Sapphire
Gjerne kom med bytteforslag!
Takk for interessen.
Under premisset av Frederique Constant sitt slagord "Live your Passion" skapte de disse tre klokkene i forbindelse med Peking - Parisløpet, en bilkonkurranse i motorsportens barndom som aller først startet i 1907.
Dette nydelige uret har en håndpolert 43 millimeter kasse i 316L rustfritt stål. FC396-urverket er mekanisk og selvopptrekkende ved hjelp av en gravert rotor som er synlig via glasset på baksiden. Kronografen har flyback funksjon som gjør det mulig å starte en ny tidtaking umiddelbart etter den forrige er blitt avsluttet. Minutt- og timeviserne er dekket med Superluminova som gjør det mulig å lese av tiden i mørket.
Jeg selger da den er litt for stor for håndleddet mitt på 16 cm Ø.
Kjøpte brukt av en i nærområdet på Finn.no og har siden brukt den kun et par ganger.
Klokken er kjøpt hos norsk forhandler i 2011 hos Lervik ur i Haugesund, og befinner seg nå i Trondheim.
Selger rimelig grunnet en kosmetisk slitasje på innsiden av skinnreimen.
Prisantydning: 8000kr
Tekniske spesifikasjoner:
Power reserve: 42 hours
Case material: Stainless steel
Bezel material: Stainless steel
Case shape: Round
Bezel shape: Round
Case size: 43.00 mm
Lug width: 23 mm
Case height: 14.80 mm
Dial: Silvered
Numerals: None